اعلام بازسازی موزه هفت چنار تا انتها سال

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی موزه هفت چنار تا خاتمه سال انجام می گیرد.

اعلام بازسازی موزه هفت چنار تا انتها سال

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

مجید رباطی با بیان اینکه بازسازی و بازسازی موزه هفت چنار سه ماه پیش شروع شد، گفت: بازسازی بخشهای کوچک موزه توسط شهرداری منطقه در حال اجرا است و از آنجایی که بازسازی باید مورد تایید وزارت میراث فرهنگی باشد، هزینه بالایی دارد و با صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی میراث مذاکراتی صورت گرفته که تا دو هفته آینده به تهیه پیش نویس تفاهم نامه ای در این باره منتج می گردد.

وی افزود: به وسیله این تفاهمنامه، اماکن و ساختمان موزه مورد بازسازی کامل قرار می گیرد. در واقع این صندوق طبق نظر کارشناسی دادگستری فراخوان عمومی اعلام و بهره برداران خصوصی اعلام مشارکت می نمایند و بهره بردار خصوصی پس از انجام بازسازی موزه، طبق مدت معلوم با مشخص اجاره بها از اماکنی مانند رستوران و چایخانه سنتی موزه برای درآمدزایی استفاده می نماید.

رباطی با بیان اینکه بازسازیی که در حال اجرا است در بخش حیاط و محوطه موزه است، مطرح کرد: تابلوی سیمرغ، قفس پرنده ها و آبنمای تاریخی که در آینده قفسی نیز روی آن نصب خواهد شد، فضای سبز و راهروهای دسترسی به داخل موزه در حال حاضر آماده شده است.

سرپرست شهرداری منطقه 10 ادامه داد: برای آینده ایجاد سالن جلساتی در محوطه موزه طراحی شده که مورد استفاده سازمانهای مردم نهاد مرتبط با محیط زیست قرار می گیرد. همچنین این سالن به عنوان پاتوقی برای جلسات محلی، منطقه ای، شهری و حتی کشوری قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه و قرائت خانه تخصصی محیط زیست در آینده نزدیک در محوطه موزه افزود: براساس پیش بینی ها تا خاتمه سال بازسازی موزه انجام خواهد شد.

رباطی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تغییرات و بازپیرایی مناسبی در موزه ایجاد شده، یادآور شد: موزه هفت چنار از بخشهای مختلفی تشکیل شده که در بخش سالنها؛ پروانه ها، ماهی ها، جلبک ها و حیوانات مختلف از زیستگاه های البرز ،زاگرس و ساوانای آفریقا در آن قرار دارند. علاوه بر این تالاب انزلی نیز در این بخش پیاده سازی شد.

بنابر اعلام سایت شهر، وی با اشاره به تونل یا غار آکواریوم مجموعه هفت چنار که متشکل از 37 آکواریوم است، افزود: در این آکواریوم ها انواع ماهی های زینتی و نایاب قرار داده شده اند و علاوه بر این سالن تاکسیدرمی موزه نیز از حیوانات موجود از زیستگاه های ایرانی تشکیل شده و آخرین نمونه ای که تاکسیدرمی شده، مربوط به روباهی است که در اتوبان شهید همت بدلیل تصادف با اتومبیل جان داد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1336

به "اعلام بازسازی موزه هفت چنار تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی موزه هفت چنار تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید