آیپد پرو جدید با پشتیبانی از ترک پد و دوربین سه گانه، معرفی گردید

به گزارش تور گرجستان ارزان، اپل دقایقی پیش رسما آیپد پرو جدید را معرفی کرد که مدل پایه آن حافظه 128 گیگابایتی دارد و در دو اندازه 11 و 12.9 اینچی عرضه می گردد. مدل پایه هر کدام از این آیپد ها، به ترتیب 799 و 949 دلار است. هر دو نسخه 11 و 12.9 اینچ، کاملا شبیه به نسل قبلی خود هستند اما ماژول دوربین جدیدی در آن ها شاهد هستیم و از نظر سخت افزاری هم شامل برزورسانی های مختلف شده اند. اگر به وب سایت اپل همین حالا سر بزنید، یکی از ویژگی های برجسته آیپد های جدید LiDAR نام دارد. این ویژگی درواقع بخشی از ماژول دوربین های این آیپدها است که می تواند عمق را تشخیص دهد و در AR کاربردهای زیادی دارد. اما یک ویژگی مهم دیگر درباره این آیپدها، کیبرد جدید است که حالا به ترک پد هم مجهز شده.

آیپد پرو جدید با پشتیبانی از ترک پد و دوربین سه گانه، معرفی گردید

قبل از اینکه سراغ LiDAR برویم، بگذارید سراغ کیبرد جدید آیپد پرو برویم. وقتی آیپد به کیبرد وصل می گردد، می توان آیپد را در زاویه ای بالا تر از سطح کیبرد و به صورت معلق نگه داشت تا بتوان به سادگی با کیبرد و آیپ کار کرد. درواقع اضافه شدن ترک پد باعث شده جا برای نگه داشتن آیپد روی کاور کیبرد کمتر گردد و از همین رو اپل تصمیم گرفته سراغ این مکانیزم معلق نگه داشتن آیپد برود. جدا از این نکته هیجان انگیز، اپل می گوید تجربه ترک پد در آیپد را کاملا از نو طراحی نموده و این ترک پد و نحوه کارکرد آن، یک کپی از macOS نیست. به محضی که کاربر انگشت خود را روی ترک پد جابه جا می نماید، نشانگر موس روی آیکن ها و دکمه های سیستم عامل می رود تا کار با آن ها راحت تر باشد.

اپل اسم کیبرد جدید را Magic Keyboard گذاشته که این نام از کیبردهای جدید این شرکت در لپ تاپ های جدیدش الگو گرفته است. نور پس زمینه به دکمه های مجیک کیبرد آیپد پرو اضافه شده اما یک نکته منفی هم درباره آن وجود دارد که آن قیمت 299 دلاری این کیبرد است! همچنین یک پورت USB-C هم به لولا این کاور اضافه شده که می تواند کاربردی باشد.

حال برویم سراغ خود آیپد پرو. اپل معمولا از بهترین پردازنده های خود در آیپد پرو استفاده نموده و اینبار هم این قاعده تغییری ننموده است. پردازنده جدید آیپد پرو A12Z Bionic Chip نام دارد که شامل هشت هسته گرافیکی می گردد. مثل پارسال نیز اپل هیچ ابایی ندارد از اینکه بگوید این آیپد پرو جدید و پردازنده آن، از بیشتر کامپیوترهای ویندوزی سریع تر هستند! عمر باتری آیپد جدید هم همچنان 10 ساعت است و در نسخه های سلولار، با پشتیبانی از شبکه LTE عرضه می گردد؛ نه 5G.

چینش سه تایی دوربین در بخش پشتی این تبلت از آیفون 11 پرو الهام گرفته اما در آیپد پرو جدید، این دوربین ها با بهترین گوشی اپل متفاوت هستند. دوربین اصلی همان رزولوشن 12 مگاپیکسلی و لنز آیفون 11 پرو را دارد اما دوربین اولترا واید، سنسوری 10 مگاپیکسلی دارد. دوربین سوم هم که اپل آن را LiDAR می نامد، از لیزر برای سنجش عمق میدان و واقعیت افزوده استفاده می نماید.

چند ماهی می گردد که در خبرها مدام می شنویم که آیپد پرو قرار است به دوربین سه گانه مجهز گردد و حالا برای اولین بار است که این دوربین سه تایی را از نزدیک می بینیم. در کل دوربین سوم چیزی مثل دوربین ToF در گوشی های اندرویدی مطرح بازار است که حالا به آیپد پرو آمده و اپل حسابی می خواهد در زمینه واقعیت افزوده از آن کار بکشد.

به جز موارد گفته شده، تقریبا باقی بخش های آیپد پرو جدید با نسل قبلی تقریبا یکسان است. کیبرد جدید هم که با آیپد پرو قبلی سازگاری دارد و کاربران آیپد پرو قبلی می توانند سراغ خرید آن بروند. به طور کل، اپل تقریبا هر 500 روز یک آیپد پرو جدید معرفی نموده اما این بار بیشتر از 500 روز طول کشید تا دوباره یک آیپد پرو جدید ببینیم. در این بین آیپد های میان رده و ضعیف تر، بیشتر شامل بروزرسانی سخت افزاری شده اند. خانواده آیپد ها حالا از همواره شلوغ تر است که یک نکته مثبت درباره آن ها این است که تقریبا در هر برچسب قیمتی، می توان یک آیپد خیلی خوب خریداری کرد.

اپل در کنار آیپد پرو جدید، مک بوک ایر جدید را هم معرفی کرد که در پستی جداگانه به آن خواهیم پرداخت. حتما می دانید که قرار بود در ماه جاری میلادی، اپل کنفرانسی برای معرفی این محصولات برگزار کند اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشد و محصولات جدید را به این شکل و در قالب یک خبر در سایت اپل می بینیم. همچنین قرار بود در این ماه آیفون SE جدید یا آیفون 9 معرفی گردد که به نظر می رسد کرونا آن را هم عقب انداخته و معلوم نیست کی شاهد آیفون میان رده جدید خواهیم بود.

اپل همین الان محصولات زیادی در دست دارد که باید معرفی کند و از جمله آن ها به AirTags هم می توانیم اشاره کنیم. با این وضعیتی که حالا دنیا در آن به سر می برد، احتمالا در روزهای آینده محصولات بیشتری از اپل خواهیم دید که در سایت این شرکت معرفی می شوند. در کل، شما درباره آیپد پرو جدید چه فکر می کنید؟ همچنین باید اشاره کنیم که این تبلت ها قرار است در دو رنگ خاکستری و نقره ای در حافظه های 128 و 512 گیگابایت و یک ترابایت عرضه شوند. مثل همواره دو مدل LTE و WiFi از هرکدام از آن ها قابل خریداری خواهد بود.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1191

به "آیپد پرو جدید با پشتیبانی از ترک پد و دوربین سه گانه، معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو جدید با پشتیبانی از ترک پد و دوربین سه گانه، معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید