آیا خارش پوست نشانی از اختلال روانی است؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایرنا/ روان درمانگر تحلیلی گفت: بروز بیماری پوستی و یا خارش شدید می تواند نشانی از مسائل روحی و یا ابتلا به یکی از اختلالات روانی باشد.

آیا خارش پوست نشانی از اختلال روانی است؟

احترام دربندی اضافه کرد: خارش پوست به عنوان یک بیماری روان تنی با بروز مسائل روانی چون اضطراب، افسردگی و در حالت بدبینانه افکار خودکشی در فرد مبتلا ارتباط دارد و طی تحقیقات به عمل آمده از این طریق می توان به وجود ارتباطات میان اختلالات خلقی و کیفیت پایین زندگی فرد بیمار پی برد.

وی گفت: از جمله شایع ترین بیماری های پوستی می توان به خارش پوست اشاره کرد که به عنوان یک احساس ناخوشایند شناخته می شود و فرد را ناخواسته وادار به عکس العمل در برابر موضع و خارش پوست می کند.

این روان درمانگر با بیان اینکه خارش می تواند خفیف و یا گاهی شدید باشد به حدی که آرامش فرد مبتلا را مختل کرده و حتی در خواب هم به سراغ آن بیاید، شرح داد: طبق بررسی های انجام شده بیماران پوستی مبتلا به خارش در مقایسه با بیمارانی که خارش ندارند، تجارب ناخوشایندی را از جمله زخم های سطحی و عمقی به همراه خونریزی، در زندگی پشت سر گذاشته اند.

دربندی گفت: آثار عوارض خارش پوست را می توان در بین افراد دارای مسائل روانی مانند اضطراب و افسردگی، بیماری های سرطانی، حساسیت های پوستی، کم خونی، بیماری های درونی از جمله دیابت به خوبی مشاهده کرد و از طرفی برخی مواقع خارش ها نشانگر حساسیت پوست به محیط یا مواد شوینده است.

دربندی شرح داد: رنج چند بُعدی بیماران مبتلا به خارش پوست بار روانی این عارضه را تایید می کند و در صورتی که این بیماری از طریق مصرف مواد حساسیت زا باشد با مراجعه به پزشک و تجویز داروهای مسکن، می توان از شدت و همچنین آثار خارش پوست تا حدود بسیاری جلوگیری و یا آن را کاهش داد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1627

به "آیا خارش پوست نشانی از اختلال روانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خارش پوست نشانی از اختلال روانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید