آژانس فضایی اروپا چراغ سبز توسعه تلسکوپ فضایی Ariel را داد

به گزارش تور گرجستان ارزان، طبق برنامه ریزی ها رصدخانه اریل سال 2029 سوار بر راکت آریان 6 از پایگاه فضایی گویان فرانسه به فضا پرتاب خواهد شد.

آژانس فضایی اروپا چراغ سبز توسعه تلسکوپ فضایی Ariel را داد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، آژانس فضایی اروپا چراغ سبز خروج پروژه تلسکوپ فضایی اریل (Ariel) از فاز مطالعاتی و ورود آن به فاز پیاده سازی را داد و اظهار داشت سازنده اصلی این تلسکوپ احتمالاً در اواسط سال 2021 معرفی می گردد.

با اینکه بیش از 4 هزار سیاره فراخورشیدی کشف شده، مطالعه بیشتر آن ها از سطح مقدماتی فراتر نرفته است. اما آژانس فضایی اروپا (ESA) و دیگر سازمان های فضایی می خواهند با ساخت نسل تازه رصدخانه فضایی مطالعه سیارات فراخورشیدی را وارد مرحله تازهی نمایند.

این فضاپیما سپس در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری از زمین و در مدار دومین نقطه لاگرانژی یا L2 مستقر خواهد شد تا اتمسفر تقریباً 1000 سیاره فراخورشیدی مختلف را به منظور مطلعی از دما و ترکیبات شیمیایی آن ها مطالعه کند.

در این مأموریت عمدتاً سیارات گرم و داغ ار جمله ابَرزمین ها (Super-Earth) و غول های گازی نزدیک به ستاره میزبان با اتمسفرهای ترکیب شده مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

آژانس فضایی اروپا می گوید پیمانکار اصلی برای ساخت اریل احتمالا اواسط سال 2021 انتخاب خواهد شد. در ساخت بعضی از تجهیزات و سیستم های این تلسکوپ بیش از 50 مؤسسه تحقیقاتی از 17 کشور اروپایی شرکت خواهند کرد و قسمت هایی از آن هم به وسیله ناسا ساخته خواهد شد.

این تلسکوپ طیف سنج هایی خواهد داشت که جو سیاره هدف را حین گذر از مقابل ستاره میزبان تحلیل نموده و به تجهیزات آن امکان مقدار گیری تغییرات در خمیدگی نور تا حداکثر 100 بخش در میلیون (ppm) نسبت به ستاره میزبان را می دهند. طیف نگارهای ارسال شده به وسیله این تلسکوپ هم به محققان یاری می نمایند تا نشانه های حیات مثل بخار آب، کربن دی اکسید و متان را در جو سیارت فراخورشیدی شناسایی نموده و از وجود تغییرات فصلی در آن ها مطلع شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2062

به "آژانس فضایی اروپا چراغ سبز توسعه تلسکوپ فضایی Ariel را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس فضایی اروپا چراغ سبز توسعه تلسکوپ فضایی Ariel را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید