آموزش 5000 هنرجوی هنرهای زیبا در کشور

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 5000 نفر در هنرستان های هنرهای زیبا آموزش می بینند.

آموزش 5000 هنرجوی هنرهای زیبا در کشور

به گزارش خبرنگاران، محمد الله یاری فومنی صبح امروز در بزرگداشت روز معلم در هنرستان هنرهای زیبای زنجان، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر و آموزش هنر در زنجان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در سطح کشور، 40 هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شش رشته فعالیت می نماید و چهار مورد از این رشته ها در زنجان دایر است.

این مسئول با اشاره به اینکه پارسال رتبه یک کنکور هنر از مجموع هنرستان هنرهای زیبا به دانشگاه راه یافت، ادامه داد: طی سال های گذشته، آموزش هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دچار نوساناتی بوده است و امیدواریم که به صندلی اصلی خود برسد؛ چراکه توسعه همگانی هنر، یاری شایانی به کاهش آسیب های اجتماعی می نماید.

وی با تاکید بر اینکه هنر صرفاً نباید در اختیار طبقه خاصی از جامعه باشد، از راه اندازی سامانه ارتباطی هنرستان های هنرهای زیبا اطلاع داد و اضافه نمود: در حال حاضر 24 استان از هنرستان هنرهای زیبا برخوردار است. پارسال هنرستان موسیقی دختران تهران 600 متقاضی داشت و فقط 25 نفر پذیرفته شدند.

الله یاری فومنی با بیان اینکه علاوه بر آموزش های رسمی در هنرستان ها، آموزش های غیررسمی نیز دایر است، توضیح داد: در استان زنجان 24 آکادمی موسیقی و 24 آکادمی تجسمی و خوشنویسی فعال است. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای خود را تجمیع نموده و از 140 به 36 مجوز تقلیل داده ایم.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دیروز سامانه کارت تدریس مدرسان آکادمی های آزاد هنری رونمایی شد، اضافه نمود: تاکنون 750 نفر در این خصوص تقاضا داده اند و این کارت دیروز به صورت نمادین برای 9 نفر صادر شد؛ در واقع نبود صنف آکادمی های آزاد هنری مسئله ساز است و این در حالی است که 5000 آکادمی آزاد هنری دارای مجوز بوده و در این شرایط مالی، اشتغال قابل توجهی ایجاد نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مطالبات باید به صورت صنفی پیگیری گردد، اعلام نمود: درباره مراکز مهارتی، معین نرخ دوره ها به عهده استان است و صدور گواهی نامه ها نیز الکترونیکی شده است. همچنین طی یک سال اخیر، تقویم آموزشی معین شده و کوشش بر این است که با تقویم آموزش و پرورش منطبق باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 420

به "آموزش 5000 هنرجوی هنرهای زیبا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 5000 هنرجوی هنرهای زیبا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید