یمن، شکست سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در البیضاء، تسلط نیروهای یمنی بر مرکز بخش الزاهر

به گزارش تور گرجستان ارزان، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله از شکست ائتلاف متجاوز سعودی در استان البیضاء با وجود برخورداری از کمک های گروه تروریستی داعش و القاعده خبر داد.

یمن، شکست سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در البیضاء، تسلط نیروهای یمنی بر مرکز بخش الزاهر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجهته، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش مردمی انصارالله امروز پنجشنبه گفت که ائتلاف متجاوز سعودی با وجود کمک گرفتن از القاعده و داعش در استان البیضاء مانند سایر جبهه ها باخت.

وی اضافه کرد: ائتلاف متجاوز سعودی با وضعیتی روبرو است که هرچقدر هم تلاش کند نمی تواند آن را پشت سر بگذارد.

عبدالسلام گفت: تازمانی که دشمن تجاوز خود را متوقف نکند و به محاصره ملت یمن سرانجام ندهد، مبارزه با متجاوزان، اشغالگران و مزدوران آن ها ادامه می یابد.

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه گفت: آمریکایی ها چند روز قبل خاطرنشان کردند که از دعوت انصارالله و دولت نجات ملی به گفت و گو و حل و فصل سیاسی خسته شده اند، ولی آنها در یک فرصت حساس، لحن خود را تغییر داده و مواضع ثابت خود را افشار کردند.

عبدالسلام در ادامه اضافه کرد: با شروع تجاوز اخیر به برخی بخش های استان البیضاء، آمریکا خاطرنشان کرد که در کنار دولت مستعفی یمن ایستاده است درحالی که نیروهای شرکت کننده دراین تجاوز، نیروهای القاعده و داعش بودند.

وی گفت: پس از شکست تروریست ها بار دیگر لحن آمریکا تغییر می کند و به حالت قبل باز می گردد و این کشور بار دیگر خواستار آتش بس و صلح خواهد شد و دوباره ما را به سنگ اندازی در جهت برقراری صلح در یمن متهم خواهد کرد.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: سیاست فریبکارانه آمریکا با هر تغییر میدانی تغییر می کند و خود را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که ارتش و کمیته های دولتی یمن روز گذشته با همکاری قبایل استان البیضاء دو عملیات را در منطقه ها الصومعه و الزاهر در استان البیضاء شروع کرده اند. در این دو عملیات ده ها تن از نیروهای مزدور ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده اند که در بین آن ها سرکرده هایی گروهک القاعده هم وجود دارند.

همچنین یک منبع امنیتی گفت که در نتیجه این دو عملیات، تعدادی از منطقه ها در دو شهرستان الصومعه و الزاهر آزاد شده اند.

یک منبع نظامی هم امروز از تسلط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مرکز بخش الزاهر خبر داد.

طی چند هفته گذشته نیروهای وابسته به دولت مستعفی به ریاست منصور هادی عملیاتی را با هدف کاهش فشار در سایر جبهه ها از جمله مأرب، در استان البیضاء شروع کردند و مدعی شدند که در این عملیات منطقه های را از نیروهای دولت نجات ملی پس گرفته اند.

ائتلاف سعودی از شبه نظامیان مورد حمایت دولت منصور هادی در یمن حمایت می کنند با این حال، این شبه نظامیان طی چند روز گذشته با نیروهای یمنی مورد حمایت امارات در استان های جنوبی درگیری شدیدی داشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2024

به "یمن، شکست سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در البیضاء، تسلط نیروهای یمنی بر مرکز بخش الزاهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، شکست سنگین ائتلاف متجاوز سعودی در البیضاء، تسلط نیروهای یمنی بر مرکز بخش الزاهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید