گزارشی از آخرین وضعیت بازار پروازهای داخلی

به گزارش تور گرجستان ارزان، چند هفته پس از آن که مسئولان شرکت های هواپیمایی ایران در جریان جلسه ای در سازمان هواپیمایی برای رسیدن به راه حلی کوتاه مدت در ثابت کردن قیمت ها به توافق رسیدند، بازار بلیت پروازهای داخلی به ثباتی نسبی رسیده است.

گزارشی از آخرین وضعیت بازار پروازهای داخلی

به گزارش خبرنگاران، در روزهای ابتدایی ماه جاری شرکت های هواپیمایی توافق کردند که به منظور متعادل سازی نرخ های موجود در بازار تا خاتمه شهریورماه نرخ پروازهای داخلی را ثابت کند و در جریان این توافق بنا شد که پایین تر آوردن نرخ پروازها مجاز باشد، اما برای افزایش قیمت ایرلاین ها تا تنها سقف 10 درصد بالاتر از قیمت توافق گردیده امکان برنامه ریزی پیدا نمایند.

چند هفته پس از اجرایی شدن این سیاست آنالیز های خبرنگار خبرنگاران نشان می دهد که تمامی شرکت های ایرانی به توافق اجرا شده پایبند بوده و جز مواردی انگشت شمار تمامی قیمت ها براساس نرخ مصوب شهریورماه ارائه می گردد. در این بین تعدادی از ایرلاین ها تصمیم گرفتند تا از ظرفیت افزایش قیمت تا سهم 10 درصد نیز استفاده کند، اما بسیاری دیگر از پروازها با قیمت هایی پایین تر انجام می گردد.

برای مثال طبق توافق اجرا شده نرخ پرواز یک طرفه میان تهران و کیش 510 هزار تومان در نظر گرفته گردیده بود که این نرخ می تواند با افزایش 10 درصدی به حدود 560 هزار تومان نیز برسد، اما نرخ های ارائه گردیده از سوی شرکت های ایرانی حداقل فاصله 100 هزار تومانی با این سقف دارد و برای این مسیر حتی مسافران می توانند پروازی با قیمت کمتر از 330 هزار تومان پیدا کند.

در مسیر تهران به مشهد نیز شرایط مشابه است. براساس نرخ های در نظر گرفته گردیده قیمت 390 هزار تومان سقف قیمتی این مسیر به شمار می رود، اما تعدادی از شرکت ها قیمت بلیت پروازهای خود در این مسیر را تا حدود 220 هزار تومان نیز کاهش دادند. البته در این مسیر نیز برخی از ایرلاین ها با استفاده از سقف افزایشی 10 درصد قیمت ها را قدری بالاتر بردند.

در مسیر تهران – بندرعباس که با قیمت 540 هزار تومان یکی از گران ترین مسیرهای داخلی به شمار می رود نیز شرایط مشابه است تا جایی که بعضی از ایرلاین ها برای پروازهای صبح خود نرخ پروازی حدود 300 هزار تومان نیز در نظر گرفتند.

این آرامش به وجود آمده باید تا خاتمه شهریورماه یعنی زمان توافق قیمتی اجرا شده ادامه پیدا کند، ولی باید دید که برای هفته های پیش رو چه تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

آنچه در بازار فعلی پروازها بیشترین خودنمایی را دارد بحث پرنشدن ظرفیت این برنامه های پروازی است، هرچند که شرکت ها توافق کردند که قیمت بلیت خود را پایین بیاورند، اما باز هم افزایش رخ داده در ماه های اخیر شرایط را برای بسیاری از مسافران سخت نموده از این رو حتی پروازهای روز بعد که بسیاری از آنها با قیمت های پایین تر از سقف تعیین گردیده عرضه می شوند نیز همچنان با ظرفیت خالی پرواز می نماید که این وضعیت می تواند از یک سو درآمد ایرلاین ها از طریق پذیرش مسافر را کاهش دهد و از سوی دیگر با توجه به متعادل سازی قیمت و بالا رفتن قیمت ها کار را برای ایرلاین های ایرانی سختتر از گذشته کند، مساله ای که شاید در ماه های آینده تاثیر قطعی خود را نمایان سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 107

به "گزارشی از آخرین وضعیت بازار پروازهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از آخرین وضعیت بازار پروازهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید