گاردین: 2 فرزند مقام سابق امنیتی عربستان اولین قربانیان بن سلمان بودند

به گزارش تور گرجستان ارزان، روزنامه گاردین انگلیس نوشت: دو فرزند سعد الجبری، نیروی امنیتی سابق سعودی که از مارس ناپدید شده اند اولین قربانیان عملیات پاکسازی محمد بن سلمان بعد از براندازی پسرعمویش و ولیعهد سابق یعنی محمد بن نایف بوده اند.

گاردین: 2 فرزند مقام سابق امنیتی عربستان اولین قربانیان بن سلمان بودند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه مذکور، سعد الجبری 61 ساله یک چهره امنیتی بازنشسته است که دستیار و معاون نزدیک محمد بن نایف، ولیعهد مخلوع این کشور محسوب می گردد که در سال 2017 برکنار و از مارس بازداشت شد.

این روزنامه می افزاید، خالد، پسر سعد الجبری فاش نموده که فاجعه خواهر و برادرش از یک روز پس از مشخص شاهزاده محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد شروع شد زمانی که بن سلمان دستور ممنوع السفری آن دو را صادر کرد و به پدر آنها در تماس تلفنی اطلاع داد که مجوز سفر آن دو مرتبط با بازگشت او به عربستان است.

به نوشته این روزنامه، الجبری هدف نخست محمد بن سلمان از همان ابتدا بوده زیرا با توجه به روابط قوی اش با سازمان های اطلاعاتی غربی و نقشش در مدرن سازی نیروهای امنیتی سعودی، ولیعهد، او را تهدیدی خطرناک می پنداشته و خانواده اش نیز احساس ترس و نگرانی را درباره سرنوشت دو فرزندشان داشته اند.

ناپدید شدن عمر 21 ساله و خواهرش ساره 20ساله میزان سوءاستفاده ولیعهد از فرزندان برای مجازات کسانی که دشمنان خود می داند و می خواهد از آنها انتقام بگیرد را نشان می دهد.

گاردین اشاره نمود، خانواده الجبری به شدت شایعات مبنی بر ارتباط محرمانه او با اخوان المسلمین را تکذیب می نمایند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسؤولان سابق اطلاعاتی آمریکا و انگلیس نسبت به هدف گیری یک مقام سابق سازمان اطلاعات عربستان که مقیم کاناداست ابراز نگرانی نموده اند.

این روزنامه می نویسد، این نگرانی به دلیل پیشینه الجبری و نقش محوری او در ایجاد برنامه مقابله با تروریسم در عربستان است.

مایکل مورل، جانشین سابق مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا می گوید، الجبری به وسیله فعالیتش جان بسیاری از سعودی ها و آمریکایی ها را نجات داد و این موضع را جورج تنت، مدیر اطلاعات مرکزی سابق آمریکا نیز مورد تاکید قرار داد.

مورل هدف دریافت الجبری از سوی مقامات سعودی و بازداشت دختر و پسرش در عربستان را غیرقابل قبول خواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1340

به "گاردین: 2 فرزند مقام سابق امنیتی عربستان اولین قربانیان بن سلمان بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: 2 فرزند مقام سابق امنیتی عربستان اولین قربانیان بن سلمان بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید