کل جهان تا 2024 برابر کرونا واکسینه نخواهند شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن در دنیا می گوید که واکسن کووید-19 در زودترین حالت ممکن تا اواخر سال 2024 در دسترس تمام افراد دنیا قرار خواهد گرفت.

کل جهان تا 2024 برابر کرونا واکسینه نخواهند شد

با ما همراه باشید و درباره سفرباران بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا و به نقل از فایننشال تایمز، آدار پوناوالا(Adar Poonawalla) مدیر اجرایی موسسه سروم هند در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز اظهار کرد، ظرفیت فراوری شرکت های دارویی آنقدر نیست تا در زمان کمی کل جمعیت دنیا واکسینه شوند.

وی در ادامه گفت: چهار تا پنج سال طول می کشد تا همه افراد این کره خاکی واکسینه شوند.

پوناوالا تخمین می زند اگر واکسن کووید-19 یک واکسن دو دوزی(واکسنی که می بایست طی دو نوبت به افراد تزریق گردد) مانند سرخک یا روتاویروس باشد، برای واکسینه کردن تمام افراد دنیا 15 میلیارد دوز مورد احتیاج خواهد بود و چهار تا پنج سال طول می کشد تا همه افراد این کره خاکی واکسینه شوند.

موسسه سروم هند با پنج شرکت دارویی بین المللی از جمله آسترازنکا و نواواکس، برای فراوری واکسن کووید-19 همکاری نموده و متعهد به فراوری یک میلیارد دوز شده است که نیمی از آن را به افراد هند وعده داده است.

این شرکت همچنین ممکن است با موسسه تحقیقاتی گاملایا(Gamaleya) روسیه برای فراوری واکسن اسپوتنیک همکاری کند.

پوناوالا گفت که این تعهد بسیار بیشتر از ظرفیت سایر فراورینمایندگان واکسن است.

وی گفت: من می دانم که دنیا می خواهد درباره موضوع عرضه واکسن کووید-19 خوش بین باشد اما من در حال حاضر نشنیده ام که کسی حتی به آن سطح نزدیک شده باشد.

ارزیابی او ادعاهای سیاستمداران را که وعده عرضه واکسن تا ماه آینده را داده اند وارد هاله ای از ابهام می نماید و همانطور که شیوع این بیماری گسترش می یابد میزان پیش سفارش بزرگ ایالات متحده و اروپا برای دریافت واکسن نیز افزایش می یابد که این موضوع باعث می گردد کشورهای در حال توسعه در انتهای صف قرار گیرند. با توجه به اینکه موسسه سروم وظیفه فراوری دوزهای واکسن در بیشتر کشورهای در حال توسعه را دارد، دیدگاه آقای پوناوالا در خصوص فراوری و توزیع واکسن شنیدنی است.

موسسه سروم بزرگترین فراوری نماینده واکسن در دنیا است که سالانه 1.5 میلیارد دوز واکسن برای استفاده در بیش از 170 کشور دنیا فراوری می نماید تا از ابتلای بسیاری از افراد دنیا به بیماری های عفونی مانند فلج اطفال، سرخک و آنفلوانزا محافظت کند.

این شرکت به عنوان بخشی از توافق خود با شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا میخواهد دوزهای واکسن را با قیمت حدود سه دلار برای 68 کشور و براساس توافق خود با نواواکس برای 92 کشور فراوری کند.

در ماه مه سومیا سوامیناتان(Soumya Swaminathan) دانشمند ارشد سازمان بهداشت دنیای پیش بینی کرد که چهار یا پنج سال طول خواهد کشید تا همه گیری این بیماری کنترل گردد.

سوامیناتان همچنین در این باره اضافه کرد: به نظر می رسد واکسن بهترین راهکار است اما توسعه آن هم کار بسیار مسئله ای است.

پیتر هیل(Peter Hale)، مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات واکسن در ایالات متحده گفت: با فرض وجود دو یا چند واکسن که حداقل 75 درصد از افراد را در برابر عفونت محافظت می نمایند، سه چهارم جمعیت دنیا می توانند تا اواسط سال 2023 واکسینه شوند.

پوناوالا پسر سیروس پوناوالا هفتمین فرد میلیاردر هند در پی متوقف شدن آزمایش واکسن شرکت آسترازنکا به دلیل بیمار شدن یک داوطلب گفت: رخ دادن چنین اتفاقاتی بسیار طبیعی است.

وی برای افزایش ظرفیت شرکت خود برای رسیدن به هدف یک میلیاردی خود گفت که در حال صحبت با سرمایه گذارانی مانند صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، شرکت هلدینگ سرمایه گذاریADQ ابوظبی و شرکت سرمایه گذاری خصوصی TPG آمریکا برای جمع آوری 600 میلیون دلار است. شرکت های PIF و TPG از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

در ماه آوریل، آقای پوناوالا سفارش 600 میلیون ویال شیشه ای و سایر مواد را برای آماده سازی به منظور فراوری انبوه واکسن صادر کرد. با این حال او نگران است که توزیع واکسن در هند، کشوری که سریع ترین رشد بار ویروس کرونا را دارد، سخت است زیرا سیستم زنجیره سرد برای انتقال ایمن واکسن به 1.4 میلیارد نفر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما هنوز برنامه مناسبی برای انجام این کار در هند و عرضه فراتر از 400 میلیون دوز نداریم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1514

به "کل جهان تا 2024 برابر کرونا واکسینه نخواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل جهان تا 2024 برابر کرونا واکسینه نخواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید