کرونا؛ تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان (

به گزارش تور گرجستان ارزان، معترضان به قرنطینه شعارهایی از جمله به زندگی همیشگی بازگردیم و آزادی همه چیز نیست اما بدون آزادی هیچ چیزی معنا ندارد سر دادند.

کرونا؛ تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان (

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

پلیس آلمان با لباس و تجهیزات ضدشورش و زدن ماسک به صورت با صدها نفر از معترضان به قوانین قرنطینه در مرکز برلین درگیر شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، معترضان به قوانین قرنطینه روز شنبه 6 اردیبهشت 99 به خیابان های مرکزی برلین رفته و شعارهایی از جمله حفاظت از قانون اساسی، به زندگی همیشگی بازگردیم و آزادی همه چیز نیست اما بدون آزادی هیچ چیزی معنا ندارد سر دادند.

پلیس برلین که با معترضان درگیر شده بود، در حساب توییتر نیروی پلیس از بازداشت بیش از 100 تن از معترضان اطلاع داد.

بعضی از معترضان در این تجمع ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت نموده و دور از هم روی زمین نشستند. اما گروهی از آنها نیز بدون رعایت آداب فاصله گذاری در کنار هم تجمع کردند.

آلمان مانند ده ها کشور دنیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های عمومی را لغو و همه اماکن عمومی این کشور را از 17 ماه مارس (27 اسفند 98) تعطیل نموده است.

عکس: Getty images

معترضان در برلین دست نوشته یا قطعاتی از یک روزنامه با عنوان مقاومت دموکراتیک را به نشانه اعتراض بالا بردند. سرمقاله این روزنامه از ترویج ترس و کوشش برای ضبط قدرت نوشته است. در این مقاله از 127 پزشک در سراسر دنیا پرسیده شده که آیا نیازی به قرنطینه سفت و سخت وجود دارد؟

تیلو کابلیتز سخنگوی پلیس برلین در این باره گفت: این روزنامه برای فعالیت و توزیع مجوز دارد اما مقامات سلامت هیچ مجوزی برای تظاهرات عمومی صادر ننموده اند.

عکس: Getty images

سخنگوی پلیس برلین که به همراه 180 نفر از همکارانش سر کار هستند در این باره گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا و براساس مقرارت بازدارنده موظف به جلوگیری از تمام تجمعات هستیم.

دادگاه عالی آلمان که بر اساس قانون اساسی فدرال در این کشور ایجاد شده در اوایل ماه جاری میلادی طی حکمی گفت که مردم با حفظ فاصله اجتماعی قادر به برگزاری اعتراضات خود هستند. این حکم پس از اعتراض بعضی از هواداران دموکراسی در آلمان مطرح شد. این افراد بر این باورند که قرنطینه به آزادی جوامع آسیب می زند.

عکس: Getty images

در روز شنبه (6 فروردین) بعضی از معترضان قرنطینه با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و گل رز سفید در دست روی زمین نشستند. این گل اشاره به جنبش مقاومت رز سفید علیه نازی های آلمان دارد.

رز سفید جنبش مقاومتِ غیرخشونت آمیز در آلمان نازی به رهبری گروهی از دانشجویان و اساتید دانشگاه مونیخ بود. این گروه در آن دوران، با انتشار اعلامیه و بیانیه و نقاشی های دیواری در برابر نازی ها به مبارزه و مخالفت پرداختند.

عکس: Getty images

گساندرا زن آلمانی که گل رز سفیدش را در دست دارد، می گوید: ما امروز برای عقیده مان اینجا هستیم. ما می خواهیم از قانون اساسی، آزادی و آزادی بیان دفاع کنیم.

آلمان پس از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه دارای بیشترین میزان مبتلایان به کرونا در اروپاست اما میزان جان باختگان آن بسیار کمتر از دیگر کشورهای دنیا است.

عکس: Getty images

دولت آلمان روز دوشنبه هفته گذشته اول اردیبهشت به بعضی مشاغل کوچک مانند کتاب فروشی ها، فروشندگان ماشین و دوچرخه اجازه بازگشایی داد. اما رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی تا تاریخ 3 می (13 اردیبهشت) در این کشور الزامی است.

با این وجود دولت آلمان قرنطینه را برای مشاغل پرخطر با سخت گیری همچنان اعمال می نماید.

برخورد با 2 آرایشگاه زیرزمینی در آلمان

در خبری دیگر، پلیس آلمان روز شنبه 6 اردیبهشت همزمان با اجرای قرنطینه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، دو آرایشگاه غیرمجاز را در ایالت جنوبی بایرن کشف کرد. آرایشگاه های آلمان در دوره قرنطینه باید تعطیل باشند.

به گزارش یورونیوز؛ بنا به اعلام پلیس، آرایشگران در انباری های دو منزل شخصی در شمال غربی ایالت بایرن اقدام به اصلاح موی مشتریان خود می کردند. این دو آرایشگاه زیرزمینی به صورت حرفه ای راه اندازی شده بودند.

مقامات ایالت بایرن تحقیق در خصوص راه اندازی دو آرایشگاه را به دلیل عدم رعایت مقررات اجرای قرنطینه شروع نموده اند.

ایالت بایرن از اواخر ماه مارس (اوایل اردیبهشت) یکی از سرسختگیرانه ترین محدودیت ها را در آلمان برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید 19 به اجرا گذاشته است. ساکنان این ایالت در صورت خروج غیر موجه از منازل خود 150 یورو جریمه می شوند.

تظاهرات معترضان علیه قوانین قرنطینه

در ادامه تصاویری از تظاهرات معترضان علیه قوانین قرنطینه و برخورد پلیس آلمان را با آن ها ببینید:

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

عکس: Getty images

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1272

به "کرونا؛ تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ تظاهرات علیه قرنطینه در آلمان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید