کرونا، افزایش تصاعدی مبتلایان در استرالیا؛ نیوزیلند برای قرنطینه عمومی آماده می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در کشورهای اقیانوسیه رو به افزایش بوده و نخست وزیر نیوزیلند نیز دستور اعمال قرنطینه عمومی را صادر نموده است.

کرونا، افزایش تصاعدی مبتلایان در استرالیا؛ نیوزیلند برای قرنطینه عمومی آماده می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئولان درمانی استرالیا بامداد امروز (سه شنبه) گزارش دادند که طی بیست وچهار ساعت گذشته بیش از 200 نفر به ویروس کووید19 مبتلا شده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ایالت نیو ساوث ولز به عنوان پرجمعیت ترین ایالت استرالیا تا صبح امروز با 149 مبتلای جدید، بیشترین تعداد ابتلای روزانه به ویروس کرونا را در این کشور ثبت کرد.

همچنین مقامات استرالیا هشدار داده اند در صورتی که مردم از قرنطینه خانگی بیرون بیایند، جریمه های سختی برای آنها در نظر گرفته می گردد و احتمال اعمال شرایط منع آمدوشد در سراسر این کشور نیز وجود دارد.

تعطیلی مراکز عمومی غیر ضروری از جمله سینماها، مراکز خرید و کلیساها در استرالیا در حالی است که بیشتر مدارس در این کشور باز هستند اما به والدین دانش آموزان گفته می گردد که در خانه بمانند و فرزندانشان را نیز در منزل نگه دارند.

طبق آمار اعلامی از سوی دولت استرالیا، در دیگر مناطق این کشور نیز 86 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده که بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در استرالیا به 1973 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 8 نفر افزایش پیدا کرد.

از نیوزیلند هم خبر می رسد طی بیست وچهار ساعت گذشته 55 نفر به این بیماری مبتلا شدند و تعداد کل موارد ابتلا در این کشور به 155 نفر رسیده است.

به نوشته رویترز، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند با درخواست از مردم کشورش برای خارج نشدن از منازل خود، تاکید نمود کاهش تماس های اجتماعی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا لازم است.

از سوی دیگر در حالی که دولت نیوزیلند تا کنون به قرنطینه خانگی و اختیاری مردم بسنده نموده بود اما به دلیل هشدار نهادهای درمانی درباره احتمال طغیان ویروس کووید19 در این کشور، از بامداد چهارشنبه به مدت یک ماه شرایط قرنطینه عمومی در این کشور برقرار می گردد.

در پی این اقدام، تمام خدمات غیرضروری دولتی، مدارس، ادارات و مراکز تجمع عمومی تعطیل خواهند شد.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا تا کنون 381739 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 16558 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1205

به "کرونا، افزایش تصاعدی مبتلایان در استرالیا؛ نیوزیلند برای قرنطینه عمومی آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، افزایش تصاعدی مبتلایان در استرالیا؛ نیوزیلند برای قرنطینه عمومی آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید