ژاپن، رشد توان موشکی کره شمالی را قابل توجه خواند

به گزارش تور گرجستان ارزان، دولت ژاپن با اذعان به رشد توان موشکی کره شمالی، نسبت به آزمایش تازه موشکی این کشور رسما به پیونگ یانگ اعتراض کرد.

ژاپن، رشد توان موشکی کره شمالی را قابل توجه خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی آزمایش موشکی نو کره شمالی در روز سه شنبه، دولت ژاپن شدیدا به این اقدام پیونگ یانگ اعتراض کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که توکیو به وسیله یک کانال دیپلماتیک به این اقدام کره شمالی اعتراض نموده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، کیشی اضافه نمود: طبق تخمینهای دولت ژاپن، موشک کره شمالی تقریبا 50 کیلومتر ارتفاع گرفته و سرعت آن به 10 ماخ(12 هزار کیلومتر بر ساعت) رسیده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز پیش از این تخمین مشابهی ارائه نموده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت که کره شمالی پرتابه نامشخصی را از ساحل شرقی خود به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است. به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این دومین آزمایش موشکی کره شمالی در عرض 5 روز اخیر است.

در پی این شلیک موشکی، هیروکازو ماتسونو دبیر کابینه ژاپن رشد سطح تکنولوژی موشکی کره شمالی را قابل توجه خواند و اضافه نمود که این موضوع توکیو را ملزم می نماید که اقدامات تقویتی دفاعی اتخاذ کند.

رسانه های کره شمالی با تایید آزمایش نو موشکی آن را یک موشک مافوق صوت خوانده اند که کیم جونگ اون رهبر این کشور نیز بر پرتاب آن نظارت نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2278

به "ژاپن، رشد توان موشکی کره شمالی را قابل توجه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن، رشد توان موشکی کره شمالی را قابل توجه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید