پاسخ به اتهام زنی پامپئو درباره اخبار جعلی مربوط به کرونا در روسیه، ایران و چین

به گزارش تور گرجستان ارزان، سناتور روس در پاسخ به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره انتشار اطلاعات دروغین درباره شیوع ویروس کرونا توسط روسیه، ایران و چین گفت: برخورد پامپئو با حقایق دیگر بر همه روشن است و شرایط آمریکا تقصیر روسیه نیست.

پاسخ به اتهام زنی پامپئو درباره اخبار جعلی مربوط به کرونا در روسیه، ایران و چین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در پیغام توئیتری به تفسیر ادعای جدید مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر انتشار اطلاعات غلط در خصوص اپیدمی ویروس کرونا از سوی روسیه پرداخت.

پوشکوف نوشت: وزیر امور خارجه پامپئو، که به خاطر برخورد انعطاف پذیر خود نسبت به حقایق مشهور است، این بار روسیه را به اطلاع رسانی نادرست درباره ویروس کرونا متهم نموده است. اما اگر در آمریکا هزاران نفر آلوده به این ویروس و تعداد بسیار بیشتری از سیاست های واشنگتن ناراضی باشند، این دیدگاه مقامات آمریکایی و نه تقصیر روسیه است.

پیش از این معین شد که وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی کشورهای روسیه، ایران و چین را متهم کرد که اطلاعات دروغین درباره شیوع عفونت ویروس کرونا منتشر می نمایند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز درباره ادعای طرف آمریکایی علیه مسکو درباره انتشار اخبار جعلی درباره مبارزه با ویروس کرونا اظهار نظر نموده گفت که کرملین امیدوار است که مواضع روس هراسی در واشگتن کاهش یابد.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز هم با استناد به گزارش غیرعلنی اتحادیه اروپا در تاریخ 16 مارس (26 اسفند ماه)، نوشت که اتحادیه اروپا روسیه را به انتشار اطلاعات جعلی درباره مبارزه کشورهای غربی علیه ویروس کرونا متهم می کند.

متن این سند حاکی از آن است که رسانه های روسی به دستور کرملین اقدام به راه اندازی یک جنگ اطلاعاتی برای گسترش وحشت و ترس در جامعه اروپا نموده ا ند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1197

به "پاسخ به اتهام زنی پامپئو درباره اخبار جعلی مربوط به کرونا در روسیه، ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به اتهام زنی پامپئو درباره اخبار جعلی مربوط به کرونا در روسیه، ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید