واکنش چین به از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایرنا نوشت:وزارت امور خارجه چین نسبت به از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی استقبال کرد و خواهان نگرش مثبت و رو به جلو دو کشور به این گفت و گوها شد.

واکنش چین به از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اضافه کرد: چین همواره از گفت و گو بین کره شمالی و ایالات متحده آمریکا و حل و فصل سیاسی مساله شبه جزیره کره حمایت می نماید.

او توضیح داد: امیدواریم دو طرف با درک شرایط موجود، برای رسیدن به نتایج مثبت کوشش نمایند.

چو سون خویی معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه خاطرنشان کرد آمریکا و کره شمالی توافق نموده اند مذاکرات سطح کاری را روز شنبه از سر بگیرند.

این مقام کره شمالی با صدور بیانیه ای اضافه کرد: مقامات دو کشور ابتدا نشستی اولیه در آدینه چهارم اکتبر (12 مهرماه) خواهند داشت و بعد از آن در پنجم اکتبر نشست اصلی مقامات در سطح کاری برگزار خواهد شد.

او نسبت به برگزاری نشست میان مقام های آمریکایی با کره شمالی اظهار خوشبینی کرد اما به محل برگزاری این نشست هیچ اشاره ای نکرد.

براساس بیانیه معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی، انتظار می رود که مذاکرات در سطح کاری باعث توسعه روابط میان کره شمالی و آمریکا خواهد شد.

مذاکرات هسته ای میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست ناکام ماه فوریه در شهر هانوی ویتنام متوقف شد.

این مذاکرات پس از آن با شکست همراه شد که طرف آمریکایی با درخواست کره شمالی برای کاهش تحریم ها در قبال تعلیق بخشی از توانمندی های هسته ای پیونگ یانگ مخالفت کرد.

بیانیه معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی در حالی منتشر می گردد که پیش از این رهبر کره شمالی از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت رسمی به عمل آورده بود.

ترامپ و کیم از ژوئن سال گذشته تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار نموده اند تا درباره راهکارهای حل و فصل بحران هسته ای و موشکی کره شمالی، مذاکره نمایند.

آخرین دیدار ترامپ و کیم در ژوئن سال جاری در منطقه مرزی بین دو کره بوده است کره شمالی روز گذشته (چهارشنبه) در واکنش به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، یک موشک بالستیک از زیر دریایی آزمایش کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 611

به "واکنش چین به از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید