هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای کرونا بر بچه ها در آفریقا و جنوب آسیا

به گزارش تور گرجستان ارزان، صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف) نسبت به پیامدهای مالی و بهداشتی ویروس کرونا بر روی بچه ها به ویژه آنهایی که در صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگ می نمایند، هشدار داد.

هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای کرونا بر بچه ها در آفریقا و جنوب آسیا

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، بر اساس تحقیق جدیدی که سازمان یونیسف و سازمان نجات بچه ها تهیه نموده اند، هشدار داده شده است که تا سرانجام امسال میلادی پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا می تواند 86 میلیون کودک یمنی را در معرض فقر قرار دهد.

این دو سازمان در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این تحقیق حاکی از آن است که تا سرانجام امسال میلادی، تعداد بچه های که در دنیا از فقر رنج می برند، به 672 میلیون کودک افزایش خواهد یافت که این آمار 15 درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که تقریبا دو سوم این بچه ها در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سایر کشورها در جنوب آسیا زندگی می نمایند.

همچنین طبق این گزارش که براساس برآوردهای بانک دنیای و صندوق بین المللی پول و داده های جمعیتی در حدود 100 کشور انجام شده، بچه ها جدیدی که به خاطر ویروس کرونا از فقر رنج خواهند برد در اروپا و آسیای میانه بیشتر از دیگر مناطق خواهند بود.

به همین دلیل، هنریتا فور، مدیر اجرایی سازمان یونیسف اظهار داشت: میزان مسائل اقتصادی که خانواده ها به خاطر شیوع ویروس کرونا با آن رو به رو می شوند، باعث تهدید دستاوردهایی خواهد شد که در سال های اخیر در کاهش رشد فقر در میان بچه ها و محرومیت آنها از خدمات اساسی محقق شد.

رئیس سازمان بچه ها را نجات دهید نیز توضیح داد: در صورت اتخاذ اقدامات سریع و موثر می توانیم بعضی از فقیرترین کشورها و بعضی از ضعیف ترین بچه ها را نجات دهیم.

وی هشدار داد که اینگونه بچه ها در مقابله گرسنگی حتی برای دوره کوتاهی، بسیار آسیب پذیر هستند و سوء تغذیه احتمالا در تمامی طول زندگی شان روی آنها تاثیر خواهد گذاشت.

این دو سازمان خواهان تقویت فاصله گذاری اجتماعی و سیستم های تغذیه مدارس از سوی دولتها شدند تا تاثیرات ویروس کرونا بر بچه ها کاهش یابد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1285

به "هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای کرونا بر بچه ها در آفریقا و جنوب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای کرونا بر بچه ها در آفریقا و جنوب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید