هدف گذاری صادرات 2 میلیارد دلاری ایران به ویتنام

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیر کل سازمان بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه میزان صادرات فعلی ایران به ویتنام را حدود 350 میلیون دلار بیان کرد و گفت: قصد داریم با توجه به واردات 138 میلیارد دلاری از ویتنام صادرات خود را به این کشور به دو میلیارد دلار برسانیم.

هدف گذاری صادرات 2 میلیارد دلاری ایران به ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

سید مجتبی موسویان ریزی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که ویتنام یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است، اعلام کرد: در سال 1393 یک کارگروه با وزارت کشاورزی و سازمان توسعه روستایی به منظور توسعه صادرات و تهاتر کالا ایجاد شد، چرا که با توجه به بالابودن میزان صادرات ایران به ویتنام نسبت به واردات، موازنه تجاری به نفع ایران است و ویتنام یکی از بازارهای اصلی ایران در آسیای جنوب شرقی تلقی می گردد.

وی ادامه داد: دور دوم این نشست ها هفته گذشته در سطح معاونان وزیران در ویتنام برگزار گردید و در این نشست دومین دور کارگروه مشترک به انجام رسید. در این کارگروه سندی امضا و صورت جلسه ای تنظیم شد. در این سفر هیات تجاری نیز به ویتنام رفت تا واردات کالاهایی نظیر گچ، خمیر، خشکبار، پتروشیمی، مواد شیمیایی، شیلات، فرش ماشینی، خرید کائوچو، مواد معدنی، غذایی و قیر مورد آنالیز قرار گیرد.

مدیر کل سازمان بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ادامه با بیان این که در سند امضا شده میان دو کشور پیشنهادات ویتنامی ها نیز مدنظر نهاده شد، اظهار کرد: ویتنامی ها نیز پس از برگزاری دور دوم کارگروه به منظور پیگیری مسائل به ایران آمدند و از بندرعباس و اصفهان بازدید کردند. این هیات پنج نفره از ویتنام در بخش هایی از جمله بانک، کشاورزی، سیمان و قیر فعال بودند.

موسویان ریزی با بیان این که در حال حاضر موازنه تجاری بین ایران و ویتنام یک به 12 به سود ایران است، اعلام کرد: قصد داریم میزان تجارت خود با ویتنامی ها را طی سه تا چهار سال آینده به دو میلیارد دلار برسانیم. در حال حاضر نیز صادرات ایران به ویتنام حدود 350 میلیون دلار است و ما می دانیم ویتنامی ها در حدود 138 میلیون دلار به ایران صادرات دارند و رسیدن به رقم دو میلیارد دلار برای ما عدد دور از ذهنی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 731

به "هدف گذاری صادرات 2 میلیارد دلاری ایران به ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری صادرات 2 میلیارد دلاری ایران به ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید