نیرو های دموکراتیک سوریه: با ارتش عراق در پیگرد داعش هماهنگیم

به گزارش تور گرجستان ارزان، گروه موسوم به نیرو های دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست مدعی شد که طی هماهنگی با ارتش عراق عملیات پیگرد هسته های داعش در مناطق مرزی سوریه با عراق کلید زده است.

نیرو های دموکراتیک سوریه: با ارتش عراق در پیگرد داعش هماهنگیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی کل نیرو های دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) روز جمعه از آغاز یک عملیات امنیتی برای پیگرد عناصر داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه طی هماهنگی با ائتلاف بین المللی و ارتش عراق خبر داد.

فرمانده نیرو های دموکراتیک سوریه در بیانیه ای گفت: حملات داعش در مقطع اخیر افزایش یافته است چیزی که یک خطر واقعی برای سلامت مردم و امنیت و ثبات آنهاست.

در این بیانیه آمده است: پس از عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات با همکاری نیرو های ائتلاف بین المللی ضد داعش و ارتش عراق نیرو های ما عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم را برای پیگرد هسته های داعش در صحرای شرق سوریه و در مجاورت رود الخباور و مرز های عراق و سوریه را کلید زدند.

گروه نیرو های دموکراتیک سوریه گفت: این عملیات مخفیگاه های داعش که منشا نگرانی برای مردم بوده است هدف خواهد گرفت که موجب ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده و تهدیدی است که درباره بازگشت داعش هشدار می دهد.

در خاتمه این بیانیه آمده است: عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم را که نیرو های ما با ائتلاف بین المللی آغاز کرده اند به خوبی پیش می رود و تا به امروز نتایج خوبی داشته است و تا نهایی شدن ماموریت محول به آن ادامه خواهد داشت.

نیرو های دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیرو های سیاسی و نظامی عمدتا کُرد در سوریه است که در سال 2015 در خلال بحران این کشور تحت حمایت آمریکا تاسیس شد تا داعش را از منطقه الرقه و نیز از دیگر مناطق سوریه بیرون کند؛ علاوه بر این، هدف آن ها ایجاد خودمدیریتی کُرد ها در شرق سوریه است. این نیرو ها در 17 اکتبر 2017 آزادی شهر الرقه پایتخت خلافت خود خوانده داعش در سوریه را اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1342

به "نیرو های دموکراتیک سوریه: با ارتش عراق در پیگرد داعش هماهنگیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیرو های دموکراتیک سوریه: با ارتش عراق در پیگرد داعش هماهنگیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید