نیروهای ویژه انگلیس از سوریه خارج می شوند

به گزارش تور گرجستان ارزان، بعضی منابع خبری دوشنبه مدعی شده اند نیروهای ویژه انگلیس قصد دارند به تبعیت از آمریکا سوریه را ترک نمایند.

نیروهای ویژه انگلیس از سوریه خارج می شوند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری دوشنبه گزارش داده اند نیروهای ویژه انگلیس در حال آماده شدن برای ترک سوریه هستند.

لوسی فیشر، خبرنگار دفاعی روزنامه انگلیسی تایمز در توئیترش نوشته که هیچ چارچوب زمانی برای خروج نیروهای انگلیس معین نشده و این مسئله ممکن است ظرف 24 ساعت یا چند هفته آینده انجام گردد.

این روزنامه نگار چند روز پیش در خبری اختصاصی که در تایمز منتشر شده بود در صورت خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه، نیروهای ویژه انگلیس هم این کشور را ترک خواهند کرد.

او نوشته بود فرماندهان نظامی و وزرای دولت انگلیس قرار است به ارزیابی مجدد حضور نیروهای ویژه انگلیس در سوریه بپردازند.

نیروهای ویژه انگلیس برای منابع، حمل و نقل و سایر حمایت های لوجستیکی به یاری آمریکا وابسته هستند و در صورت خروج نیروهای آمریکایی قادر به انجام عملیات در سوریه نخواهند بود.

تایمز نوشته بود در صورتی که آمریکا بخشی از نیروهای خودش را کاهش دهد، حضور نیروهای انگلیسی هم به تناسب کاهش خواهد یافت.

همزمان، امروز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گفته که نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه فرمان خروج از این کشور دریافت نموده اند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش گردد، گفت که طبق این فرمان، به همه نیروهایی آمریکایی که در شمال سوریه حضور دارند، دستور داده شده که خاک این کشور را ترک نمایند.

خبرگزاری فرانسه نوشته 1000 سرباز آمریکایی مستقر در شمال سوریه این کشور را ترک می نمایند و 150 سرباز آمریکایی در پایگاه التنف واقع در جنوب سوریه باقی می مانند.

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می نمایند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا نموده که میخواهد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به نقدها از راهبردش در سوریه و رها کردن نمودهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از جنگ 200 ساله ترکیه با گروهی از نمودها توصیف نموده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 671

به "نیروهای ویژه انگلیس از سوریه خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ویژه انگلیس از سوریه خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید