نتایج یک نظرسنجی؛ ترامپ به نژادپرستی در آمریکا دامن زده است

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران - خبرنگاران - نتایج یک نظرسنجی حاکی است که بیش از نیمی از آمریکایی ها معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دوره زمامداری خود، به نژاد پرستی در این کشور دامن زده و اوضاع در این خصوص را وخیم تر کرده است.

نتایج یک نظرسنجی؛ ترامپ به نژادپرستی در آمریکا دامن زده است

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، نتایج نظرسنجی اندیشکده آمریکایی موسوم به مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که تقریبا سه نفر از هر پنج آمریکایی یا 58 درصد از مردم این کشور می گویند روابط نژادی در ایالات متحده به طور کلی بد است و 56 درصد نیز اعتقاد دارند که این روابط در دوره ریاست جمهوری ترامپ، بدتر شده است.

تنها یک چهارم از مردم آمریکا یا 25 درصد گفته بودند که روابط نژادی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما سلف ترامپ، رو به وخامت گذاشته بود.

همچنین تقریبا دو سوم از مردم آمریکا یا 65 درصد می گویند که از زمان روی کار آمدن ترامپ، صحبت در مورد دیدگاه های نژادپرستانه در این کشور، رایج تر شده است.

این در حالی است که کاخ سفید مدعی است ترامپ بارها نژادپرستی، نفرت افکنی و تعصب را در آمریکا محکوم کرده است.

از سویی، نتایج نظرسنجی دیگری که از سوی موسسه راسموسن انجام شده است، نشان می دهد که 53 درصد از مردم آمریکا از عملکرد شغلی ترامپ راضی و 45 درصد از آن ناراضی اند.

این رقم شامل 37 درصد از کسانی که به شدت با عملکرد شغلی ترامپ موافق و 36 درصد از افرادی به شدت با آن مخالف هستند.

همچنین اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه راسموسن بیانگر این مساله است که میزان رضایت مردم از عملکرد شغلی اوباما در دوره نخست ریاست جمهوری اش، 47 درصد بود.

موسسه راسموسن در این نظرسنجی از یک نمونه آماری یک هزار و 500 نفره پرسش کرده و حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت یا منفی 2.5 درصد اعلام شده است.

اروپام**9109** 1546

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 406

به "نتایج یک نظرسنجی؛ ترامپ به نژادپرستی در آمریکا دامن زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک نظرسنجی؛ ترامپ به نژادپرستی در آمریکا دامن زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید