معترضان در گواتمالا ساختمان کنگره را آتش زدند

به گزارش تور گرجستان ارزان، هزاران معترض گواتمالایی در اعتراض به کاهش هزینه های آموزشی و بهداشتی مقابل ساختمان کنگره در گواتمالاسیتی تجمع کردند و بخش هایی از آن را به آتش کشیدند.

معترضان در گواتمالا ساختمان کنگره را آتش زدند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گواتمالا چند روزی است که شاهد اعتراضات به بودجه سال 2021 این کشور که به بنابر گزارش آسوشیتد پرس هزینه های آموزش و بهداشت در آن کاهش یافته، بوده است. به گفته معترضان، قانون گذاران این کشور به طور مخفیانه بودجه را در میانه همه گیری کرونا و پیامد های توفان های پی درپی این کشور، مورد مذاکره و تصویب قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس فیلم های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی، روز شنبه جمعیت معترضان به ساختمان کنگره این کشور حمله کردند و بخش هایی از آن را به آتش کشیدند و شیشه ها را خرد کردند. معترضان همچنین روی دیوار های ساختمان کنگره شعارنویسی کردند.

به گزارش آسوشیتد پرس، معترضان که تخمین زده می گردد هفت هزار نفر بودند در ابتدا در مقابل کاخ ملی در گواتمالاسیتی پایتخت گواتمالا تجمع نموده بودند، اما بعد اعتراضات به خشونت کشیده شد. پلیس هم برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شد و به سوی آن ها گاز اشک آور شلیک کرد.

نارضایتی به بودجه ملی 2021 این کشور ابتدا در شبکه های اجتماعی شروع شد و بعد معترضان خواهان تجمع گسترده در روز شنبه شدند. بنابر گزارش ها، کنگره گواتمالا چهارشنبه شب به صورت مخفیانه بودجه را تصویب کرد. رئیس جمهور گواتمالا روز شنبه هشدار داد کسانی که دست به تخریب اموال بزنند، باید جوابگو باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1631

به "معترضان در گواتمالا ساختمان کنگره را آتش زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان در گواتمالا ساختمان کنگره را آتش زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید