معاون رئیس جمهوری: مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی احداث می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی شمس تبریزی با هفت هزار مترمربع زیربنا به زودی در محل آرامگاه شمس تبریزی شروع می گردد .

معاون رئیس جمهوری: مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی احداث می گردد

علی اصغر مونسان در آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی اضافه نمود: این مجموعه شامل مرکز فرهنگی، موزه، نمایشگاه و فضایی برای برگزاری همایش ها خواهد بود.

او اضافه نمود: با بهره گیری از منابع مالی محلی و ملی این طرح ها انجام می گردد و یادمان شمس تبریزی نیز در محل آرامگاه این عارف نامی احداث می گردد.

او ادامه داد: بخش هایی از مجموعه فرهنگی شمس تبریزی تا یک سال آینده به اتمام می رسد تا خوی به یک شهر گردشگری تبدیل گردد.

مونسان اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی این آمادگی را دارد تا چنانچه شهرداری یا استانداری یک ساختمان تاریخی به این سازمان جهت راه اندازی موزه واگذار کند، در کمتر از هفت ماه موزه خوی را تجهیز کند.

او اضافه نمود: اشعار مولوی حاوی مفاهیم بزرگ انسانی است که بر دل می نشیند و از سالیان دور موضوع پژوهش محققان شرق و غرب قرار گرفته است.

او اضافه نمود: نام مولوی تداعی گر اسم شمس تبریزی در اذهان بوده و مولوی زاده عشق و دلدادگی به شمس است.

او با اشاره به اینکه مولوی دلداده مکتب عشق بود و شمس تبریزی را مراد خود می دانست، اضافه نمود: 68 سال عمر مولوی در خدمت بزرگان مختلف سپری شد اما این آموزش ها در مقایسه با دلدادگی شمس نسبت به مولوی قابل توجه نبود.

او با بیان اینکه در حوزه مولوی پژوهی انفجاری در جهان اتفاق افتاده است، اضافه نمود: آثار مولوی و شمس تبریزی در کشور انگلستان در رشته های ادبیات فارسی و ایران شناسی تدریس می گردد.

او ادامه داد: کتاب شکوه شمس نیز یک منبع ارزنده به شمار می رود که در کشورهای اروپایی موردتوجه جامعه آکادمیک قرار گرفته است.

مونسان با اشاره به اینکه کشورهای همسایه با مزیت های اندک گردشگری درآمدزایی چشمگیری دارند، اعلام کرد: ایران جزو 10 کشور دارای پتانسیل های ارزشمند گردشگری به شمار می رود و با برخورداری از تمدن کهن و جاذبه های طبیعی و تاریخی می تواند گردشگران فراوانی را به خود فرابخواند.

او با اشاره به اینکه گردشگری دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: گردشگری در بعد اقتصادی باعث ارزآوری و ایجاد تحرک در بخش های اقتصادی و صنعتی می گردد.

او با بیان اینکه سرعت اشتغال زایی در گردشگری 5/2 برابر سایر بخش هاست، گفت: گردشگری در بعد اجتماعی از حیث ایجاد شغل با سرمایه کمتر در مقایسه با اشتغال زایی در بخش های صنعت و کشاورزی امکان پذیر است.

او با تأکید بر اینکه گردشگری به نشاط و امیدآفرینی منجر می گردد، گفت: این صنعت مهاجرت از روستا به شهر را متوقف نموده و حتی آن را معکوس می نماید.

او اضافه نمود: گردشگری از بعد فرهنگی قابلیت معرفی فرهنگ غنی کشور به گردشگران جهانی را داراست.

او با بیان اینکه گردشگری با وجود تبلیغات دشمنان کشور رونق چشمگیری دارد، اعلام کرد: گردشگران پس از بازگشت از ایران به عنوان سفیران فرهنگی آداب ورسوم کشور را به جهانیان معرفی نموده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل گردیده است، اعلام کرد: در زمان حاضر 1900 طرح گردشگری با 430هزار میلیارد ریال در حال اجراست و 1200 طرح تا خاتمه دولت دوازدهم به اتمام می رسد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 203

به "معاون رئیس جمهوری: مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهوری: مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید