مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای پیوستن به اینستکس

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک دیپلمات روسیه گفته مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی جهت ملحق شدن به ساز و کاری است که اروپایی ها برای تسهیل تجارت با ایران تأسیس نموده اند.

مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای پیوستن به اینستکس

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دیپلمات روسیه گفته مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی جهت ملحق شدن به ساز و کاری است که اروپایی ها برای تسهیل تجارت با ایران تأسیس نموده اند.

ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس توضیح داد روسیه در حال گفت وگو با کشورهای اروپایی به منظور ملحق شدن به ساز و کار موسوم به اینستکس است.

اینستکس بهمن ماه سال گذشته توسط انگلیس، فرانسه و آلمان با هدف ادعایی دور زدن تحریم های آمریکا علیه و ایران و تسهیل تجارت با این کشور راه اندازی شد، البته کشورهای اروپایی از وعده های اولیه خود عقب نشینی نموده و گفته اند این ساز و کار فعلاً محدود به مبادله اقلام مجاز ذیل تحریم های آمریکا خواهد بود.

واشنگتن مخالفت خود را با این ساز و کارتجاری اعلام و به شرکت های اروپایی درباره تجارت با ایران هشدار داده است. تا کنون اینستکس به هیچ مبادله تجاری منجر نشده است.

چیزوف اذعان کرد که اینستکس تا کنون پیروز نبوده است. او گفت: ما داریم رایزنی هایی انجام می دهیم. آنها این را پنهان ننموده اند که اینستکس با مسائل جدی ایجاد شد و کماکان هم مسائلی پیش رو دارد. با وجود این، طرح های خود برای به راه انداختن این ابزار را کنار نگذاشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 449

به "مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای پیوستن به اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای پیوستن به اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید