قحطی مدیر و دلهره رعب آور وزارت ورزش، خود نموده را تدبیر نیست!

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، تیم های استقلال و پرسپولیس که متعلق به وزارت ورزش هستند به دلیل بی تدبیری هایی که از این وزارتخانه از قبل داشته و همچنان هم ادامه دارند در شرایطی به فعالیت خود ادامه می دهند که هر دو باشگاه از بی ثباتی مدیریتی رنج می برند و تکلیف مدیریت آنها معین نیست.

قحطی مدیر و دلهره رعب آور وزارت ورزش، خود نموده را تدبیر نیست!

در حالی که استقلال طی سال های اخیر به دلیل تغییرات مدیریتی زیاد با مسائل پرتعدادی روبرو بود و با نرسیدن به یک قهرمانی خون به دل طرفدارانش نموده است، پرسپولیس هم که شرایط بهتری داشت با بی تدبیری وزارت ورزش به سرنوشت آبی پوشان دچار شد و در انتظار انتخاب مدیرعامل است.

البته با توجه به سوابق گذشته و تجربه ای که در مدیریت این دو باشگاه وجود دارد بعید است وزارت ورزش مستقیم مدیرعامل را انتخاب کند و احتمالاً برای اداره امور این باشگاه سرپرست انتخاب خواهد نمود. اتفاقی که برای استقلال هم اتفاق افتاده است.

استقلال و پرسپولیس که میلیون ها طرفدار دارند با بی تدبیری وزارت ورزش در روزهای بی ثباتی به ثبات رسیده اند و کمتر مقطعی را سراغ داریم که اوضاع مدیریت این دو باشگاه آرام و بی حاشیه باشد.

در حالی که وزارت ورزش در کوشش است تا بتواند به شرایط مالکیت این دو باشگاه سروسامان دهد و سهام آنها را وارد فرابورس کند اما تا آن موقع این دو باشگاه به مدیرانی احتیاج دارد که بتوانند امور را اداره نمایند و وارد لیگ بیستم شوند.

در این میان وزارت ورزش کوشش زیادی نموده است تا برای استقلال یک مدیر قوی و کارآمد پیدا کند اما هر چه کوشش نموده به جایی نرسیده و با قحطی مدیر روبرو شده است. اتفاقاتی که در سال های اخیر برای مدیران این باشگاه اتفاق افتاده و سرنوشتی که برای آنها رقم خورده به مدیرانی که توانایی و دانش و اعتبار دارند این هشدار را داده که عاقبت خوشی نخواهند داشت و همان اعتبارشان را هم از دست خواهند داد.

به همین خاطر مدیرانی که می توانند تأثیرگذار باشند و طبیعتاً هم باید از خارج ورزش به باشگاه استقلال بیایند، تمایلی برای قبول مسئولیت در باشگاه استقلال و یا پرسپولیس را ندارند چرا که سابقه و اعتباری که تا به امروز کسب نموده اند با شرایط فعلی این دو باشگاه به خطر خواهد افتاد.

نکته ناراحت نماینده و باعث تأسف این است که با بی تدبیری وزارت ورزش که در دهه های گذشته مالک استقلال و پرسپولیس بوده، از بین بازیکنان و پیشکسوتان این دو باشگاه فرد یا افرادی برای مدیریت تربیت نشده اند و اصلاً وزارت ورزش به این موضوع مهم فکر ننموده است.

به همین دلیل است که در شرایط فعلی این وزارتخانه در خصوص هیچکدام از پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اطمینان نرسیده است که می توانند اوضاع مدیریتی باشگاه را سروسامان دهند.

قحطی مدیر برای این دو باشگاه کار را به جایی رسانده است که وزارت ورزش ناچار است برای انتخاب سرپرست سراغ افرادی بفرایند که در خواب هم نمی دیدند در استقلال و پرسپولیس مسئولیت بگیرند. اما وقتی اوضاع بحرانی می گردد و چاره ای برای وزارت ورزش نمی ماند، سراغ افرادی می فرایند که در لیگ دسته سوم هم مدیرعامل نبوده اند اما ناگهان نفر اول یک تیم پرطرفدار می شوند.

حاصل این بی تدبیری و کج سلیقگی را در ماه های اخیر در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شاهد بوده ایم. مدیرانی که به جای پیش بردن شرایط این دو باشگاه به سمت حرفه ای شدن، کوه مسائل اقتصادی را عظیم تر نموده اند و با افزایش رقم قراردادها و پرداخت نکردن مطالبات خارجی ها، شرایط این دو تیم را بحرانی نموده اند.

باید دید وزارت ورزش که در انتخاب های گذشته اش شکست خورده و مدیرانی را انتخاب نموده که به اعتبار این دو باشگاه لطمه زده اند، در روزهای دلهره آور نزدیک به آغاز لیگ و تحت فشار طرفداران چه افرادی را برای مدیریت سرخابی ها انتخاب خواهد نمود. ترس از تکرار اتفاقات گذشته توسط مدیران منتخب وزارت ورزش، اوضاع را برای این نهاد سخت و سخت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1569

به "قحطی مدیر و دلهره رعب آور وزارت ورزش، خود نموده را تدبیر نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قحطی مدیر و دلهره رعب آور وزارت ورزش، خود نموده را تدبیر نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید