فناوری موشک مافوق صوت نو چین از آمریکا جلو زد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، توسعه چنین فناوری پیامدهای متعددی در رقابت تسلیحاتی دو کشور دارد و 4 ماه پس از آن اعلام شده که پکن گزارش ها درباره آزمایش موشک مافوق صوت هسته ای را رد و ادعا کرد ابزار مذکور یک فضاپیما بوده است.

فناوری موشک مافوق صوت نو چین از آمریکا جلو زد

محققان چینی دانشگاه ملی فناوری دفاع اعلام کردند موشک مافوق صوت با یاری فناوری مذکورت قادر خواهد بود هدف های مورد نظر خود را با فناوریگرمایاب در ارتفاعات پایین تر جستجو و شناسایی کند.

به نوشته نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست به طور دقیق تر این بدان معنا است که موشک های مافوق صوت قادر خواهند بود با دقت و سرعتی بی سابقه روی اهداف مختلف از جمله هواپیماهای مخفی، حامل های هوایی و وسایل نقلیه در خیابان ها تمرکز نمایند.

قابلیت گرمایابی در سرعت مافوق صوت بسیار مشکل است زیرا سرعت موشک گرمایی ایجاد می نماید که در سیستم های ردیابی اختلال به و جود می آورد.

پروفسور یی شیه محقق ارشد این پروژه می گوید: اما چین به چند دستاورد مهم در فناوری های نوین دست یافته که در آزمایش ها موفقیت آمیز بوده اند.

دستاوردهای محققان در حوزه فناوری مادون سرخ است، از جمله توسعه دستگاهی که سطح پنجره های مادون سرخ را خنک می نماید(به طور معمول این پنجره ها به علت دمای بالا ترک می خورند). چنین دستاوردی جنگ افزارهای فعلی را دگرگون می نماید.

آمریکا از فناوری آشیانه یاب مادون سرخ سرعت بالا مانند THAAD در موشک های دفاعی اش استفاده می نماید. اما حسگرهای مذکور چنین سیستمی فقط در ارتفاعات بالا کارآمد هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2243

به "فناوری موشک مافوق صوت نو چین از آمریکا جلو زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری موشک مافوق صوت نو چین از آمریکا جلو زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید