فعالیت های مجازی تشکل های دانشجویی در دوران کرونا افزایش پیدا کند

به گزارش تور گرجستان ارزان، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: فعالیت های مجازی که تا به امروز در دانشگاه دست کم گرفته می شد، امیدواریم تشکل های دانشجویی با توجه به شرایط کرونا این موضوع را تقویت نمایند.

فعالیت های مجازی تشکل های دانشجویی در دوران کرونا افزایش پیدا کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

کیمیا محمدزاده، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پیرامون نحوه اداره تشکل ها در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا همان طوری که خیلی از کسب و کار ها ضربه دیدند و نتوانستند مانند قبل فعالیت های خود را انجام دهند تشکل های دانشجویی نیز ضربه دیدند، اما یکسری راه چاره هایی وجود داشت که با استفاده از آن ها می توان این شرایط را بهبود داد یکی از آن ها فعالیت مجازی و اینترنتی تشکل های دانشجویی است.

وی اضافه نمود: در واقع تشکل ها می بایست با توجه به عدم حضور فیزیکی و نداشتن ارتباط حضوری این جای خالی را با فعالیت های مجازی مثل تصویرسازی، نمایش اطلاعات و امثالهم می توان پر کرد در کل در دوران تشکل ها قطعا با چالش هایی روبرو بودند، اما این موضوع موجب شد تا یکسری فعالیت هایی شکل بگیرد که پیش از آن کم رنگ بوده است مثل برنامه های لایو اینستاگرامی که برای همه قابل دسترس است.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ادامه داد: در بخش نشریات نیز فعالیت هایی مثل الکترونیکی کردن نشریات را انجام دادیم و سعی کردیم با تبلیغات بیشتر در فضای مجازی اقبال دانشجویان را به این مسئله بیشتر کنیم که البته این موضوع برای تمام تشکل ها می تواند صادق باشد. همچنین تشکل ها باید کوشش نمایند تا محتوای نشریات را در کانال های اطلاع رسانی و یا پیج های اینستاگرام بارگذاری گردد تا این محتوا بین دانشجویان دست به دست گردد و در دسترس عموم قرار بگیرد. همچنین فعالیت هایی مثل ایجاد سیر مطالعاتی به صورت مجازی نیز برای دانشجویان ممکن است ما این مسائل را در انجمن اسلامی دانشگاه تهران رعایت کردیم و با موفقیت نسبی روبرو بودیم. فعالیت های غیرحضوری که تا به امروز در فضای زنده دانشگاه بعضا دست کم گرفته می شد با توجه به شرایط کرونا بها داده شد و امید است تا بیشتر تشکل ها این موضوع را تقویت نمایند تا در دوران کرونا بتوانند فعالیت های خود را کمافی سابق ادامه بدهند.

محمدزاده ادامه داد: برای مثال ما در تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران یک گروهی برای معرفی فیلم در شبکه های اجتماعی تاسیس کردیم که هر هفته تعدادی فیلم معرفی و درباره آن تبادل نظر می شد که این فیلم ها دارای سیر موضوعی بودند و این گونه فعالیت ها موجب تداوم حیات فعالانه تشکل ها در بین دانشجویان می گردد و موجب می گردد که دانشجویان از دانشگاه و فضای دانشگاه دور نشوند و هنوز احساس دانشجو بودن در آن ها وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: یکی از معضلاتی که در دوران کرونا با آن روبرو هستیم وجود ناهماهنگی هایی است که به دلیل عدم فعالیت حضوری در ارتباط گیری و انجام فعالیت ها اتفاق می افتد که البته این موضوع تا حدودی طبیعی است، اما یکی از چالش های دوران کرونا محسوب می گردد. تشکل ها هنوز راه های زیادی دارند برای اینکه بتوانند خودشان را در فضای دانشجویی زنده نگه دارند و یکی از راه های آن فعالیت مجدانه و فعالانه در فضای مجازی است؛ به گونه ای که براساس سلیقه مخاطب بتوانند برای او خوراک صحیح تامین نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1491

به "فعالیت های مجازی تشکل های دانشجویی در دوران کرونا افزایش پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های مجازی تشکل های دانشجویی در دوران کرونا افزایش پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید