صادرات نباید لحظه ای متوقف بماند

به گزارش تور گرجستان ارزان، نشست آنالیز امکانات و ظرفیت های دریایی استان در حوزه صادرات با حضور رئیس اتاق بازرگانی، تعدادی از مسئولان و صادرکنندگان مربوطه مازندران در سالن جلسات اتاق برگزار گردید. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری در این نشست گفت: صادرات برای ما یک اصل است و نباید لحظه ای روی زمین بماند.

صادرات نباید لحظه ای متوقف بماند

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه حمل ونقل دریایی یکی از راه ها و ظرفیت های بی نظیری است که مازندران می تواند با توجه به ارتباطات مناسب با کشورهای حوزه خزر، از آن بهترین استفاده را ببرد، بر ضرورت حمایت حداکثری مسئولان مربوطه در جهت برطرف موانع زیرساختی تأکید کرد.

او با اشاره به افزایش هزینه های حمل ونقل دریایی و اینکه باید ببینیم که چه داریم، چه می خواهیم و چطور با مدیریت هزینه ای می توانیم قیمت را پایین بیاوریم، اعلام نمود: اکنون اگر صادراتی صورت می گیرد؛ هر صادرنماینده ای با ظرفیت و توانمندی خود از هر طریقی که توانسته، انجام داده و حتی خسارت های را نیز متحمل شده است.

رئیس اتاق ساری اعلام نمود: چیزی که سال گذشته به هر صورتی از استان خارج شده بین 600 تا 700 میلیون دلار بوده، اما بر اساس گزارش گمرک، آنچه از مجاری قانونی از استان صادر شده، 270 میلیون دلار است.

این مسئول ادامه داد: علت آنچه پیش آمده، نداشتن زیرساخت ها، و امکانات و گرفتاری های دیگری است که داریم، و یکی از آن ها در حوزه حمل ونقل است که اگر قیمت در این بخش واقعی گردد، بسیاری از مسائل حل می گردد.

مهاجر دارابی با اشاره به مسائلی که کشتیرانی خزر دارد و مسائلی که برای صادرنمایندگان ایجاد نموده است، گفت: اگر کشتیرانی خزر ظرفیت حمل ونقلی ندارد اعلام کند، حرف بخش خصوصی این است که صادرات اصل است و نباید لحظه ای روی زمین بماند.

او با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است و پیشنهاد های خود را ارائه می دهد، اضافه کرد: بخش دریایی یک ظرفیت مهم صادراتی است، در این جنگ مالی همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید پل شویم که صادرات صورت بگیرد، ولی با بخشنامه های روزبه روز و مختلف که نمی گردد کار را پیش برد.

رئیس اتاق ساری همچنین ظرفیت بنادر مازندران را در حمل ونقل دریایی مهم دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، کشتی رانی، گمرک، وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران و سایر مجموعه های دخیل در حوزه زیرساختی صادرات باید برای بخش خصوصی که در این شرایط سخت، جهاد مالی دارد، راه تجارت را تسهیل نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1534

به "صادرات نباید لحظه ای متوقف بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نباید لحظه ای متوقف بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید