شرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس تیم مذاکره کننده طالبان گفت که این گروه به شرط آتش بس متقابل حاضر به توقف جنگ است و در صورت پایبندی آمریکا به توافقنامه نیز برای از سرگیری مذاکرات آماده است.

شرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شیر محمد عباس استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان با اشاره لغو مذاکرات توسط ترامپ و تاکید بر اینکه این گروه خواستار راه حل سیاسی است به بی بی سی گفت: درهای ما برای مذاکره باز هستند بنابراین که طرف دیگر نیز درباره تصمیم خود درباره مذاکرات تجدیدنظر کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی عدم اعلام آتش بس توسط طالبان نیز گفت: این در دو طرف صدق می کند، چرا نیروهای خارجی نمی توانند جنگ را متوقف کنند؟

استانکزی افزود: هر روز ده ها حمله هوایی، بمباران، کشتار هدفمند و بمباران غیرنظامیان صورت می گیرد و جنگ در دو طرف جریان دارد و از سویی نیز توافقی برای آتش بس نیز وجود ندارد.

رئیس تیم مذاکره کننده طالبان ادامه داد: وقتی توافق آتش بس توسط دو طرف امضا شود پس از آن آتش بس اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که یکشنبه هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از لغو دیدار با رهبران طالبان در کمپ دیوید خبر داد و دلیل آن را کشته شدن یک نظامی آمریکایی در یکی از حملات طالبان مطرح کرد. ترامپ پس از آن نیز به خبرنگاران گفت که مذاکرات با طالبان مرده است.

پس از لغو مذاکرات اما طالبان به تلاش های دیپلماتیک خود ادامه داد و هیئت این گروه برای گفت وگو درباره تحولات اخیر در مذاکره با آمریکا نخست به مسکو و سپس به تهران سفر کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 659

به "شرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید