روسیه تاریخ تحویل موشک های اس-400 به هند را خاطرنشان کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، معاون نخست وزیر روسیه از حل و فصل مسائل اقتصادی قرارداد 5.43 میلیارد دلاری با هند و شروع مراحل تحویل سامانه های موشکی اس-400 به این کشور، طی 18 الی 19 ماه آینده اطلاع داد.

روسیه تاریخ تحویل موشک های اس-400 به هند را خاطرنشان کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه گفت که این کشور را به هند تحویل خواهد داد.

بوریسوف شب گذشته در مصاحبه با برنامه تلویزیونی مسکو.کرملین.پوتین از شبکه اول تلویزیون روسیه، گفت: این قرارداد پیشرفت قابل توجهی نموده است و طی یک برنامه فشرده به طرف هندی تحویل داده خواهد شد. شروع این روند حدود 18 الی 19 ماه آینده تحقق پیدا خواهد نمود.

پیش از این روسیه و هند مسائل مربوط به پرداخت هزینه پیش بهای قرارداد فروش سامانه های موشکی اس-400 را حل و فصل کردند. بر اساس اطلاعات سرویس فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه، این قرارداد بر اساس توافقات به دست آمده و اسناد امضاء شده اجرا خواهد شد.

مقامات دهلی نو در سال 2015 از تمایل خود برای خرید سامانه های موشکی اس-400 اطلاع دادند. قرارداد مربوط به فروش این سامانه ها به هند به ارزش 5.43 میلیارد دلار در سال 2018 امضاء شد. امضای این قرارداد موجب نارضایتی آمریکا شد و مقامات واشنگتن تهدید کردند کشورهایی که از روسیه سلاح و فناوری نظامی خریداری نمایند را مورد تحریم قرار خواهند داد.

پیش از این دمیتری شوگایف رئیس سرویس فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه از سفارش 14.5 میلیارد دلاری هند برای خرید تسلیحات و فناوری های نظامی اطلاع داد.

این مقام روس گفت: سال گذشته و امسال در مقایسه با سال های گذشته ظهور عظیمی از لحاظ سفارشات نظامی هند به روسیه بوده که میزان آن به 14.5 میلیارد دلار رسیده که این رقم بسیار قابل توجهی است. به گفته شوگایف، عرصه همکاری های نظامی-فنی روسیه و هند، مهمترین عامل در مشارکت راهبردی دو کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 641

به "روسیه تاریخ تحویل موشک های اس-400 به هند را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تاریخ تحویل موشک های اس-400 به هند را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید