رایس: سناتورهای حامی ترامپ زباله دان های تاریخ هستند

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایرنا نوشت: سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی در دولت باراک اوباما در مصاحبه ای، محور دولت دونالد ترامپ را نژادپرستانه خواند.

رایس: سناتورهای حامی ترامپ زباله دان های تاریخ هستند

تارنمای خبری هیل روز شنبه گزارش داد: سوزان رایس با انتقاد از برکناری کارکنان رده های بالا و سیاهپوست دولت فدرل آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، گفت که دولت ترامپ دارای هسته نژادپرستانه است و سناتورهای حامی وی نیز از جمله زباله دان های تاریخ هستند.

سوزان رایس که همچنین نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بود در مصاحبه با شبکه خبریام اس ان بی سی (MSNBC) گفت: کار کردن برای دولتی که شاکله نژادپرستانه آن طی سه سال و نیم گذشته، از واقعه اعتراضات مسالمت آمیز شارلوت ویل (زدن یک خودرو به رانندگی فردی سفیدپوست به گروهی از معترضان علیه نژادپرستان) تا وقایع اخیر که دولت فدرال به سرکوب جنبش جان سیاهان اهمیت دارد اقدام ورزید، نشانگر آن است که کشور بیشتر ترجیح می دهد به میثاق های به جای مانده از گذشتگان پایبند باشد تا به ارزش های امروزی آمریکا، این دولتی است که بر نژادپرستی ننگین باری سبقه دارد.

انتقاد شدید سوزان رایس در این مصاحبه متوجه استعفای مری الیزابت تیلور مسئول امور حقوقی وزارت خارجه آمریکا بعنوان بالاترین مقام یک بانوی سیاهپوست در هیات حاکمه دولت آمریکا بود.

هیل در ادامه نوشت: اظهارات سوزان رایس در پی انبوهی از نقدها به نحوه واکنش دونالد ترامپ به اعتراض های سراسری در آمریکا علیه خشونت و نظام نژادپرستانه پلیس آمریکا صورت می گیرد؛ معترضانی که ترامپ آن ها را اراذل و اوباش خواند و گفته بود که سگ های وحشی را به جان آن ها خواهد انداخت.

سوزان رایس از سال 2013 تا 2017 میلادی مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما و بین سال های 2009 تا 2013میلادی، بیست و هفتمین سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1371

به "رایس: سناتورهای حامی ترامپ زباله دان های تاریخ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایس: سناتورهای حامی ترامپ زباله دان های تاریخ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید