دپوی داروهای مورد احتیاج در زمان تحریم، ماجرای آموکسی سیلین

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا اصغری، با تایید اخباری مبنی بر فراوری برخی داروهای بیماری های خاص در ایران، گفت: هم اکنون توانایی فراوری مواد اولیه بسیاری از داروهای بیماری های خاص در کشور وجود دارد، اما مورد به مورد متفاوت است، از سوی دیگر بحث این است که اگر این داروها فراوری شوند از نظر قیمت تمام گردیده، بتوانند قابل رقابت با داروهای خارجی باشند که وارد کشور می شوند.

دپوی داروهای مورد احتیاج در زمان تحریم، ماجرای آموکسی سیلین

رئیس سازمان غذا و دارو، ادامه داد: باید این موضوع نیز آنالیز گردد که اگر فراوری این داروها در کشور اتفاق بیفتد با توجه به توانمندی هایی که در این زمینه وجود دارد امکان فراوری انبوه آن وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: تاکنون دو مورد از داروهای مورد احتیاج بیماران خاص از جمله ام اس در کشور فراوری گردیده است که مراحل آزمایشی خود را می گذرانند و هم از نظر کیفیت و هم قیمت برتر از نمونه های خارجی خود هستند و بعد از تکمیل آزمایشات تا یک ماه آینده رونمایی خواهند شد.

اصغری در مورد میزان دپوی دارو برای زمان تحریم یادآور شد: تاکنون برای مدت یک سال، داروهای متنوعی را برای برطرف احتیاج بیماران در زمان تحریم دپو نموده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو، در خاتمه انتشار اخباری مبنی بر فوریتی شدن داروی آموکسی سیلین در کشور را تکذیب کرد و تاکید نمود و گفت: این دارو در کشور به مقدار کافی در حال فراوری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 119

به "دپوی داروهای مورد احتیاج در زمان تحریم، ماجرای آموکسی سیلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دپوی داروهای مورد احتیاج در زمان تحریم، ماجرای آموکسی سیلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید