دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه با روزنامه بین المللی تهران تایمز، با بیان اینکه رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است، تاکید نمود: برای هرنوع گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا گردد، آمادگی داریم اما ظاهراً دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد جدی روابط را ندارد.

دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد

برای دریافت خدمات تور کانادا ارزان با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

قاسمی درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و کانادا گفت: روابط ایران و کانادا دارای قدمت طولانی و برای دو طرف پر اهمیت بوده است.

وی اضافه کرد: هنوز واقعیت قطع یک جانبه روابط از سوی کانادا را درک نمی کنیم و برای ما هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است. مصوبه مجلس کانادا هم که دولت آن کشور را به عدم پیگیری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط مکلف نموده است را هم بدعتی عجیب می دانیم که بی سابقه است.

قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف نسبت به این قانون در کانادا اعتراض نموده است و آن را مبنایی نادرست در حقوق بین الملل قلمداد نموده که مصونیت دولت ها را نقض می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: با این وجود البته با توافق طرفین و با روی کار آمدن دولت لیبرال ها ما مذاکرات با دولت فعلی کانادا را در چند مرحله و در تهران و کشور ثالث ادامه دادیم و آمادگی خود را برای گشایش بخش های کنسولی دو کشور اعلام کردیم اما به نظر می رسد ظاهراً دولت کانادا به لحاظ مسایل داخلی آمادگی لازم را ندارد و نمی تواند گام جدی برای پیشبرد روابط بردارد.

قاسمی تاکید نمود: البته همگان می دانند که رابطه میان کشورها یک مساله دو طرفه است و باید دو طرف خواستار ارتباط باشند، در هرحال تهران برای هرنوع کوشش و گفت وگویی که بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های کنسولی به جامعه ایرانیان مقیم کانادا گردد و معضلات و مسائل کنسولی آنها را رفع کند، آمادگی دارد و طرف کانادایی نیز از این موضوع مطلع است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 488

به "دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید