داروی رمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود

به گزارش تور گرجستان ارزان، سازمان بهداشت جهانی با استناد به نتیجه گیری های یک گروه بین المللی متخصصان توصیه کرد، از داروی رایج ضد ویروس رمدسیویر برای درمان کووید 19 استفاده نشود.

داروی رمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، یازمان بهداشت دنیای با تاکید بر استفاده نکردن از رمدسیویر برای بیماران کرونایی گفت: رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در بیمارستان ها در نظر گرفته نشده است و فرق نمی کند که شدت بیماری در آن ها در چه سطحی باشد.

طبق اطلاعات سازمان بهداشت دنیای، در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این دارو باعث افزایش احتمال درمان بیماران یا کاهش احتیاج آن ها به تنفس مصنوعی شده باشد. در دنیا، از رمدسیویر به عنوان یک داروی موثر برای ویروس کرونا استفاده می گردد، اما نقش آن در درمان بالینی مبهم باقی مانده است.

کارشناسان سازمان بهداشت دنیای، هنگام تدوین توصیه های خود، نتایج چهار آزمایش بین المللی را که شرکت بیش از هفت هزار بیمار را، در نظر گرفتند. معین شد که این دارو از نظرکاهش میزان مرگ و میر یا سایر نتایج مثبت مهم برای بیماران تأثیر قابل توجهی ندارد.

سازمان دنیای بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را همه گیر اظهار داشت. کروناویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد.

ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشاء ناشناخته خبر دادند، اما دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد نماینده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است.

اکنون با گذشت چندین ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته، اما این بیماری هولناک به کشور های دیگر رخنه نموده است. در ایران و دیگر کشور ها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده نموده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ نمایند.

دوره نهفتگی بیماری کرونا به طور متوسط حدود 14 روز است و علائم بیماری شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1630

به "داروی رمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی رمدسیویر برای درمان کرونا استفاده نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید