خطر دستگیری پولانسکی در جشنواره ونیز

به گزارش تور گرجستان ارزان، به واسطه قانون استرداد مجرمان میان ایتالیا و آمریکا، رومن پولانسکی نمی تواند برای نمایش جهانی فیلم جدیدش در بخش رقابتی جشنواره ونیز، در این رویداد سینمایی حضور یابد.

خطر دستگیری پولانسکی در جشنواره ونیز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم یک افسر و یک جاسوس جدیدترین ساخته پولانسکی به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی اصلی هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است اما ترس از استرداد به آمریکا موجب شده این کارگردان لهستانی-فرانسوی به احتمال فراوان به وسیله اسکایپ و به صورت مجازی در جشنواره حاضر گردد.

پولانسکی پس از بیش از 40 سال همچنان درگیر محکومیت به تجاوز در سال 1978 میلادی در آمریکاست و بر اساس قرارداد استرداد مجرمین که در سال 1983 میان آمریکا و ایتالیا امضا شده در صورتی که پولانسکی برای حضور در جشنواره ونیز به ایتالیا برود خطر دستگیری و استرداد به آمریکا، او را تهدید می نماید.

زمانی که در سال 1978 قرار بازداشت پولانسکی به اتهام تجاوز به یک دختر 13 ساله صادر شد، او به فرانسه فرار کرد و تابعیت این کشور را نیز به دست آورد؛ او در این سال ها به سبب محدودیت استرداد مجرمان میان آمریکا و فرانسه در امان بوده است.

در سال 2009 و زمانی که پولانسکی برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم زوریخ به سوئیس رفته بود توسط پلیس سوئیس دستگیر شد که این اقدام با واکنش اهالی سینما از هری وایسنتاین، آلفونسو کوارون و تیلدا سوئینتون تا ناتالی پورتمن همراه شد؛ آن ها با امضای نامه ای خواهان آزادی فوری پولانسکی شدند و او 10 ماه را در حصر خانگی به سر برد، اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

با این وجود در حال حاضر و در دوره جنبش هایی چون #Metoo به هیچ عنوان نمی توان انتظار داشت که سال جاری و در جشنواره ونیز چنین نامه مشابهی برای پولانسکی امضا گردد و مسئولان جشنواره نیز خود را آماده حضور نداشتن فیزیکی این کارگردان نموده اند. پولانسکی به احتمال فراوان به صورت آنلاین و به وسیله اسکایپ با جشنواره ارتباط برقرار خواهد نمود.

فیلم یک افسر و یک جاسوس روایتگر داستان واقعی زندگی آلفرد دریفوس افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان ها در دهه 1890 میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال، بی گناهی او به اثبات رسید. ژان دوژاردن در این فیلم در نقش افسر ضدجاسوسی بازی می نماید که بی گناهی دریفوس را ثابت می نماید و نقش خود آلفرد دریفوس را لوئیس گارل بازی نموده است.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا از تاریخ 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) در ایتالیا برگزار می گردد و سال جاری لوکرشیا مارتل کارگردان زن آرژانتینی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی حضور خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 500

به "خطر دستگیری پولانسکی در جشنواره ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر دستگیری پولانسکی در جشنواره ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید