خبرنگاران کره جنوبی به رغم کاهش مبتلایان به کرونا، فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران- خبرنگاران- کره جنوبی با اعلام 94 مورد ابتلای جدید به کرونا و 3 مورد فوت ناشی از این ویروس، به رغم کاهش شمار کلی موردهای فعال، پویش فاصله گذاری اجتماعی را دو هفته دیگر تمدید کرد.

خبرنگاران کره جنوبی به رغم کاهش مبتلایان به کرونا، فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی گفت که ظرف 24 ساعت گذشته 94 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 3 نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

براین اساس، شمار کل مبتلایان به کووید19 در کره جنوبی به 10 هزار و 156 نفر رسید که از این تعداد تا به امروز 177 نفر فوت نموده اند که بیش از نیمی از آن ها بالای 80 سال سن داشته اند. همچنین 6 هزار و 325 نفر تا به امروز بهبود یافته اند

کره جنوبی به رغم آنکه کیس های فعال کرونا در یک ماه گذشته در آن شیب نزولی داشته، پویش فاصله گذاری اجتماعی را دو هفته دیگر تمدید کرد. این کشور از اواسط اسفندماه که اولین مورد ابتلا به کرونا در آن شناسایی شد، شهروندان خود را به حفظ فاصله دست کم 2 متر از یکدیگر توصیه نموده است.

نزدیک به یک چهارم از مبتلایان جدید به کرونا در کره جنوبی مربوط به شهر دئیگو در جنوب شرقی کره جنوبی است که نقطه شروع شیوع کووید19 در این کشور بوده است. همچنین 41 مورد از ابتلاهای جدید نیز افرادی بودند که از دیگر کشورها به کره جنوبی سفر نموده اند.

کره جنوبی از چهارشنبه گذشته از کسانی که به این کشور سفر می نمایند خواسته است که خود را به مدت 14 روز قرنطینه نمایند و در صورتی که مکانی برای اقامت ندارند، باید با هزینه خود در اماکنی دولت معین نموده، بمانند.

مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی روز شنبه از گروه ها و جوامع مذهبی خواست که مراسم عبادت خود را به صورت آنلاین برگزار و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند. کلیسایی در شهر دئیگو اولین کانون شیوع کرونا در این کشور بود.

سئول مقررات سختگیرانه ای را برای قرنطینه اعمال و اعلام نموده کسانی که این مقررات را نقض نمایند، باید تا 10 میلیون وون (8 هزار دلار) جریمه پرداخت نمایند؛ نقض نمایندگان خارجی هم ممکن است از کشور اخراج گردد.

کره جنوبی به دلیل بکارگیری روش های منعطف به ویژه آزمایش های بسیار گسترده از مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا، تدابیر قرنطینه منطقه ای و موفقیت در کنترل بیماری بدون فلج کردن کشور، به یک نمونه قابل توجه بین المللی در مبارزه با کرونا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران کره جنوبی به رغم کاهش مبتلایان به کرونا، فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کره جنوبی به رغم کاهش مبتلایان به کرونا، فاصله گذاری اجتماعی را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید