خبرنگاران مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین شروع شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، قزوین - خبرنگاران - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی استان شروع شده و تا به امروز 250 هکتار را دربرگرفته است.

خبرنگاران مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین شروع شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، یوسف درخشان روز چهارشنبه با اعلام این خبر اضافه کرد: عملیات ردیابی و دیدبانی برای شناسایی کانون های در معرض این آفت مهم در دستور کار قرار گرفته و همزمان با تفریخ (از تخم درآمدن)، مبارزه علیه تخم های ملخ شروع شد.

وی با بیان اینکه هر سال عملیات مبارزه بسته به شدت و گسترش آفت در مناطق مختلف استان قزوین صورت می گیرد، گفت: بیش از 90 درصد حمله آفت ملخ در بخش طارم سفلی قزوین اتفاق می افتد که سال گذشته عملیاتی در وسعت 15 هزار و 200 هکتار با هزینه ای معادل 30 میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.

به گفته درخشان هم اکنون 14 مرکز جهاد کشاورزی در قزوین به مبارزه با آفت ملخ مشغول هستند و هر سال 50 هزار هکتار از اراضی استان در مناطق صعب العبور و کوهستانی در راستای شناسایی مناطق کانونی و تخم ریزی این آفت مورد رصد، پایش و دیدبانی کارشناسان قرار می گیرد و در صورت لزوم مبارزه در این کانون ها انجام می گردد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید نمود: ملخ یکی از مهم ترین آفات کلیدی در حوزه بخش کشاورزی است و در صورت کنترل نشدن می تواند خسارت جبران ناپذیری به همه محصولات باغی و زراعی وارد کند، بنابراین تا زمان خروج پوره ها از تخم و قبل از بالدار شدن و پرواز و گسترش آفت، باید عملیات مبارزه تا اوایل تیرماه امسال ادامه یابد.

درخشان با بیان اینکه مهم ترین گونه های ملخ در استان قزوین شامل ملخ مراکشی، شاخک بلند البرز، ایتالیایی و شکم بادمجانی است، توضیح داد: ملخ جز آفات عمومی کشور محسوب می گردد و تمام هزینه های مبارزه با آن برعهده دولت واقع شده است که ضروری است کشاورزان و باغداران در صورت مشاهده این آفات موضوع را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

به گفته این مسوول، پیش بینی می گردد امسال عملیات مبارزه با این آفت در 16 هزار هکتار از مناطق کانونی صورت گیرد که ضروری است تامین اعتبار لازم از سوی مسؤولان استان انجام گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1855

به "خبرنگاران مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید