خبرنگاران دانمارک از واکسن آمریکایی جانسون استفاده نمی کند

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران- خبرنگاران- دانمارک با توجه به نگرانی از عوارض جانبی لخته شدن خون ناشی از استفاده از واکسن تک دوزی جانسون آمریکا از بکار گیری این واکسن خودداری کرد.

خبرنگاران دانمارک از واکسن آمریکایی جانسون استفاده نمی کند

به گزارش خبرنگاران از فرانس 24، مقامات دانمارک دوشنبه شنبه اعلام کردند که اداره بهداشت این کشور نتیجه گرفته است که مزایای استفاده از واکسن کرونا جانسون بیش از خطر عوارض احتمالی آن نیست.

در همین مورد سازمان بهداشت دانمارک برنامه واکسیناسیون گسترده شهروندان این کشور علیه ویروس کرونا را بدون واکسن استفاده از واکسن آمریکایی جانسون ادامه خواهد داد.

دانمارک در ماه گذشته به علت عوارض احتمالی، استفاده از واکسن آسترانزکا را نیز متوقف کرد.

اگرچه سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا مجوز تزریق واکسن آمریکا جانسون را تایید کرده اند اما غیر از دانمارک در سایر نقاط اروپا نیز به دلیل نگرانی های مشابه در زمینه لخته شدن خون تزریق واکسن جانسون به تأخیر افتاده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری برای واکسن تک دوز کووید-19 شرکت داروسازی جانسون را در اواخر فوریه (فروردین) صادر کرد.

در تاریخ 13 آوریل (24 فروردین) پس از آنکه 6 زن به دنبال دریافت واکسن کرونای جانسون اند جانسون دچار لخته خونی شدند، سازمان غذا و دارو و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا به ایالت های این کشور دستور دادند که تزریق این واکسن را متوقف کنند.

مقامات گفتند در آن زمان بیش از 6 میلیون نفر تحت تزریق این واکسن قرار گرفته بودند. در مجموع، در پایگاه هایی که واکسن کرونای جانسون اند جانسون تزریق می شد، تقریباً 9000 دوز واکسن طی سه روز تجویز شد و واکنش های مربوط به اضطراب در 64 گیرنده رخ داد.

شایع ترین واکنش های مربوط به اضطراب سرگیجه بود که در 19 نفر از افرادی که این واکسن را دریافت کرده بودند، بروز کرد و غش یا ایست قلبی نیز در 17 نفر رخ داد.

10 گیرنده دیگر این واکسن بلافاصله پس از دریافت این مایه کوبی حالت تهوع و استفراغ را تجربه کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1931

به "خبرنگاران دانمارک از واکسن آمریکایی جانسون استفاده نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانمارک از واکسن آمریکایی جانسون استفاده نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید