خبرنگاران تشدید نظارت بر فعالیت مرغداری های آذربایجان شرقی لازم است

به گزارش تور گرجستان ارزان، تبریز - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط فراوری مرغ در مرغداری های استان، گفت: تشدید نظارت و آنالیز فعالیت مرغداری های استان لازم است.

خبرنگاران تشدید نظارت بر فعالیت مرغداری های آذربایجان شرقی لازم است

اکبر فتحی، روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی واحدهای فاقد پروانه استان اضافه کرد: باید به صورت دقیق آنالیز گردد چه اتفاقی می افتد که 2 مرغداری با استفاده از نهاده های دامی یکسان دارای مرغ فراوری شده با وزن های متفاوت هستند و پیدا کردن دلیل مغایرت می تواند در افزایش فراوری تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بعضی پرونده های شهرستان های مراغه و عجب شیر در ارتباط با دریافت پروانه مرغداری و مجوز فراوری مرغ و تخم مرغ، گفت: بعضی پرونده ها با نظارت بیشتر و آنالیز تخصصی تر امکان دریافت پروانه دارند و امکان صدور مجوز به مرغداری هایی که تجمیع شده و به صورت شراکتی فعالیت می نمایند، وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر برطرف بعضی موانع در نهادهای نظارتی و دستگاه های اجرایی که ساخته و پرداخته ذهنی است، گفت: در این راستا کمیته ها و ستادهای فنی و تخصصی برای حل مسائل فراورینمایندگان و کشاورزان تشکیل شده است.

فتحی، ادامه داد: نتیجه تصمیمات در این کمیته ها براساس یک خرد جمعی که در این چالش ها تخصص و تجربه دارند، به دست می آید و نهادهای نظارتی به این تصمیمات ارزش قائل بوده و در اجرای هر چه بهتر این تصمیمات همکاری خواهند کرد.

وی با بیان آشکار بودن مفهوم شعار سال 1400 رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی یادآوری کرد: باید بخش کشاورزی با فراوری هر چه بیشتر محصولات کشاورزی و پشتیبانی از فراوری بیشتر، موانع و مسائل را از جهت فراوری برداشته و در راستای شعار سال 1400 رهبری پیشروی نموده و در تامین امنیت غذایی پیشقدم باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1863

به "خبرنگاران تشدید نظارت بر فعالیت مرغداری های آذربایجان شرقی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشدید نظارت بر فعالیت مرغداری های آذربایجان شرقی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید