خبرنگاران بیش از یک هزار فقره انشعاب آب غیرمجاز در زنجان شناسایی شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، زنجان - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال بیش از یک هزار انشعاب آب آشامیدنی در سطح استان شناسایی شد.

خبرنگاران بیش از یک هزار فقره انشعاب آب غیرمجاز در زنجان شناسایی شد

علیرضا جزء قاسمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: شناسایی انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاها به منظور پایداری و ساماندهی شبکه های توزیع آب آشامیدنی در استان زنجان انجام می شود و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ساماندهی انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی در استان بر اساس یک برنامه مدون و منسجم در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از یک هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده 372 انشعاب تبدیل به مجاز شده و پس از تعیین تکلیف به چرخه فروش آب این شرکت اضافه شد.

جزء قاسمی ادامه داد: فرآیند پایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، صاحبان بقیه انشعاب های غیر مجاز نیز در حال انجام مراحل قانونی است.

به گفته وی، بیشترین تعداد انشعاب های غیرمجاز آب آشامیدنی در مراکز شهری در زنجان، ابهر و قیدار بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیشترین انشعاب های غیرمجاز آب روستایی نیز در روستاهای شهرستان های زنجان، ابهر و طارم شناسایی شد.

جزء قاسمی متذکر شد: انشعاب های غیرمجاز مهمترین علت هدر رفت آب آشامیدنی در استان زنجان به شمار می رود.

وی افزود: ایجاد عدم تعادل در شبکه توزیع آب، استفاده بی رویه از آب به دلیل عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب بهاء و تضییع حقوق عامه از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تلاش می کنیم تا حد امکان اقدامات قهری را در خصوص انشعاب های غیرمجاز آب به کار نگیریم.

جزء قاسمی تاکید کرد: افرادی که اقدام به نصب انشعاب های غیر مجاز آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاها کرده اند با مراجعه به امور مشترکان ادارات آبفای استان، تقاضای مجوز انشعاب قانونی کنند.

وی متذکر شد: در صورت عدم مراجعه مشترکان غیرمجاز در مهلت مقرر، علاوه بر جمع آوری انشعابات غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگاران، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان 402 هزار مشترک آب شهری و روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1555

به "خبرنگاران بیش از یک هزار فقره انشعاب آب غیرمجاز در زنجان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از یک هزار فقره انشعاب آب غیرمجاز در زنجان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید