خبرنگاران اوباما: کاخ سفید می خواهد مانع حضور مردم در انتخابات گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری پیشین آمریکا بامداد چهارشنبه با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ گفت: کاخ سفید می خواهد مانع حضور مردم بویژه رنگین پوستان در انتخابات 2020 گردد.

خبرنگاران اوباما: کاخ سفید می خواهد مانع حضور مردم در انتخابات گردد

به گزارش خبرنگاران، نشریه هیل نوشت، باراک اوباما پیش از شروع اولین دور از مناظرات میان بایدن و ترامپ در پیامی ویدئویی از مردم آمریکا خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شرکت نمایند.

اوباما اضافه کرد: همانطور که شما می دانید زمان برگزاری انتخابات فرا رسیده و من تنها یک حرف با شما دارم و آن رای دادن است.

رییس جمهوری پیشین آمریکا خاطر نشان کرد: هم اکنون کاخ سفید در کوشش است تا مانع حضور مردم در انتخابات بویژه برای رنگین پوستان گردد. این به این دلیل است که در این انتخابات موارد زیادی از جمله مقابله با همه گیری کرونا، عدالت خواهی و دموکراسی ما در معرض خطر است.

اوباما تاکید نمود: مهمتر از هر زمان دیگری است که صدای خود را بشنوید. ما نمی توانیم چیزی را به شانس بسپاریم.

اوباما همچنین بینندگان را به بازدید از وب سایتی که به آنها اجازه می دهد شرایط ثبت نام رای دهندگان خود را آنالیز نموده و مکان های رای گیری در این نزدیکی را جستجو نمایند، تاکید نمود.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه 1399) برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای انتخاب دوباره و جو بایدن نامزد دموکرات ها برای کنار زدن وی، رقبای اصلی در این انتخابات محسوب می شوند.

رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری آمریکا به صورت مستقیم با رای مردم انتخاب نمی شوند، بلکه توسط افرادی موسوم به الکتُرها برگزیده می شوند. در واقع مردم در انتخابات 13 آبان ماه به این افراد رای می دهند و سپس آنها در مجمعی موسوم به الکترال کالج که سال جاری معین نیست به صورت حضوری خواهد بود یا مجازی، آرای خود را به نامزد مد نظر خواهند داد.

این مجمع، 538 عضو دارد که هر چهار سال برای انتخاب رئیس جمهوری تشکیل می شوند. این عدد هم بر اساس تعداد کرسی های کنگره آمریکا اعم از 100 سناتور و 435 عضو مجلس نمایندگان معین شده است. سه رای الکترال هم برای منطقه کلمبیا معین شده است که واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا یکی از بخش های آن است

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1532

به "خبرنگاران اوباما: کاخ سفید می خواهد مانع حضور مردم در انتخابات گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوباما: کاخ سفید می خواهد مانع حضور مردم در انتخابات گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید