خبرنگاران امارات در جزیره سقطری یمن پایگاه نظامی احداث می نماید

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران- خبرنگاران- منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند: امارات متحده عربی در حال احداث یک پایگاه نظامی جدید در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن است.

خبرنگاران امارات در جزیره سقطری یمن پایگاه نظامی احداث می نماید

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش تارنمای الخبر الیمنی، منابع محلی در سقطری خاطرنشان کردند: نیروهای اماراتی عملیات احداث یک پایگاه ویژه در منطقه رأس قطینان را شروع نموده اند.

بر اساس این گزارش، رافت الثقلی رئیس شورای انتقالی جنوب در جزیره سقطری وابسته به امارات متحده عربی به سران این قبایل هشدار داده؛ در صورتی که با واگذاری مناطق اطراف این منطقه به امارات موافقت ننمایند، روستاهای آن ها را بمباران خواهد نمود.

این گزارش می افزاید: امارات متحده عربی به دنبال ایجاد مرکز دیده بانی و استقرار سامانه های راداری خود به منظور تأمین امنیت این پایگاه است.

امارات همچنین تجهیزات حفاری را به این منطقه ارسال نموده است.

احداث پایگاه نظامی امارات متحده عربی در سقطری در حالی انجام می گردد که عربستان سعودی کوشش دارد میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است، توافق ایجاد کند و گفته می گردد که این اقدام امارات، کوشش ها برای رسیدن به توافق را از بین می برد.

مناطق جنوبی یمن از جمله استان ابین و جزیره سقطری در هفته های اخیر شاهد درگیری های مسلحانه میان نیروهای منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور (مورد حمایت عربستان) و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) بوده است. درگیری هایی که با کنترل این مناطق از سوی شورای انتقالی همراه بود.

شورای انتقالی جنوب یمن چندی قبل در شهر عدن و دیگر استان های جنوبی این کشور حکومت خودمختار خاطرنشان کرد.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن صورت گرفت که از سوی عربستان حمایت می گردد.

دو طرف همیشه یکدیگر را به نامشروع و غیرقانونی بودن و دامن زدن به تنش ها در یمن متهم می نمایند.

از سویی 14 آبان 1398 توافقی میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با میانجیگری سعودی ها موسوم به توافق ریاض امضا شد.

یمن از شش سال قبل شاهد حمله عربستان و ائتلاف تشکیل شده از سوی این کشور است که در این مدت بسیاری از زیرساخت های این کشور تخریب و هزاران نفر از یمنی های کشته و یا زخمی شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1319

به "خبرنگاران امارات در جزیره سقطری یمن پایگاه نظامی احداث می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امارات در جزیره سقطری یمن پایگاه نظامی احداث می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید