خبرنگاران افزایش 12 برابری مشترکان برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران- خبرنگاران- تعداد مشترکان برق کشورمان که در سال 1357 تنها سه میلیون مشترک بود با فعالیت های اجرا شده، اکنون به 37 میلیون مشترک افزایش یافته که نشان دهنده رشد 12 برابری شمار این مشترکان است.

خبرنگاران افزایش 12 برابری مشترکان برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی

صنعت برق کشورمان بعد از سال 1357 که سال پیروزی انقلاب اسلامی است تلاش برای تکمیل زیرساخت های برقی را در دستور کار خود قرار داد به گونه ای که اکنون دستاوردهای این صنعت همپای کشورهای توسعه یافته جهانی شده است.

در این سال ها، طول شبکه های توزیع برق از 68 هزار کیلومتر در سال 57 اکنون به رقم 815 هزار کیلومتر رسیده که نشان از رشد 12 برابری این شبکه ها است.

همچنین طول شبکه های انتقال و فوق توزیع کشور نیز رشدی 10 برابری یافته و نیز ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع رشدی 15 برابری را نشان می دهد. ظرفیت ترانسفورماتورهای توزیع برق کشور نیز رشد 16 برابری دارد و نیز تعداد ترانسفورماتورهای توزیع نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی 29 برابر شده است. برق رسانی روستایی ایران درحالی به 99.7 درصد رسیده که این میزان در جهان 76درصد است. معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) درگفت و گو با خبرنگاران به تلاش های اجرا شده برای برق رسانی روستایی اشاره کرد و گفت: تلاش هایی که از ابتدا و پس از انقلاب اسلامی اجرا شده منجر به آن شدکه تا کنون رقم قابل توجهی در برق رسانی به روستاها محقق شده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون حدود 99.6 درصد از روستاییان کشور از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که عدد متوسط جهانی 79 درصد است.

وی افزود: تلاش براین است که تا سرانجام سال 1400 این عدد به رقم 99.9 درصد برسد.

سخنگوی صنعت برق اعلام نمود: مجموعه تلاش ها در بخش روستایی به این فعالیت تنها محدود نشده و مقرر است تا سرانجام سال 1400 به عشایر کوچنده هم از طریق نیروگاه های سیار و یا انرژی خورشیدی که 20 هزار دستگاه در اختیار آنها قرار داده می شوند برق رسانی شود تا آنها نیز بتوانند به نوعی از نعمت برق بهره مند شوند.

امسال و در 6 ماه نخست براساس گزارش پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) به ازای هر روز کاری یک روستا در کشور به شبکه برق متصل شده که با احتساب دو هزار 929 روستای متصل شده قبلی در دولت تدبیرو امید، شمار روستاهای برقدار در این دولت، به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته افزایش یافته است.

براساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت نیرو، میزان برق رسانی به روستاها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و 367 روستا و تعداد خانوارهای روستایی بهره مند از این نعمت پانصد هزار خانوار بود، اما با پیروزی انقلاب فرایند برق رسانی روستایی شتاب گرفت.

تازه ترین گزارش شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نشان می دهد تعداد روستاهای برق رسانی شده در دولت یازدهم دو هزار و 152 روستا بوده و تعداد خانوارهای بهره مند از برق نیز 30 هزار و 965 خانوار بوده است.

همچنین در جریان برق رسانی در دولت دوازدهم، 627 روستا برق رسانی شده و تعداد خانوارهایی که از این نعمت برخوردار شده اند نیز به 9 هزار و 322 خانوار رسیده است.

میزان برق رسانی به روستاها در مجموع در دو دولت یازدهم و دوازدهم به دو هزار و 779 روستا رسیده و تعداد خانوارهای روستایی که در این دو دولت از نعمت برخوردار شده اند بالغ بر چهل هزار و 278 خانوار است.

همچنین در 6 ماه نخست امسال بیش از 200 میلیارد تومان برای بهسازی، مقاوم سازی و رفع فرسودگی شبکه های برق روستایی هزینه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1559

به "خبرنگاران افزایش 12 برابری مشترکان برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 12 برابری مشترکان برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید