خبرنگاران استاندار گیلان از عملکرد برخی بانک ها در اعطای تسهیلات انتقاد کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رشت - خبرنگاران- استاندار گیلان با اشاره به معطل ماندن برخی پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد گفت: عملکرد برخی بانک ها در اعطای تسهیلات رضایت بخش نیست.

خبرنگاران استاندار گیلان از عملکرد برخی بانک ها در اعطای تسهیلات انتقاد کرد

ارسلان زارع غروب چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان در رشت با اشاره به تسهیلات پرداخت شده اشتغال در استان اظهار کرد: تعدادی از بانک ها عملکرد مطلوبی داشتند اما عملکرد برخی بانک ها رضایت بخش نیست و انتظارات را برآورده نکردند و برای تحقق این مهم تغییر رویکرد لازم است.

او با اشاره به معطل ماندن برخی پروژه های بالای 70 درصد برای نبود سرمایه در گردش شرح داد: بانکی داریم که حتی یک پرونده پرداختی نداشته در صورتی که قوانین بانک ها تفاوت های اصولی باهم ندارند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: اگر مدیری نتواند انتظارات استان را برآورده کند ، باید جایش را به مدیر دیگری بدهد؛ اگرچه لازم است پیگیری های دستگاههای اجرایی پس از معرفی برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک باید نیز به صورت مستمر انجام شود .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای سرمایه گذاری و اشتغال و تلاش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اجرا شده است ، افزود: طی حدود دو ماه گذشته، شیوع کرونا امور را تحت تاثیر قرار داده است.

زارع با تاکید بر اینکه اگر تلاش مستمر انجام شود ، نتایج ارزشمندی حاصل می شود ، خاطر نشان کرد: مسئولیت همه ما در مقابل ملت و نظام در سالی که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده ، بیشتر است و باید تلاش مضاعف صورت بگیرد.

تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت قرار بگیرد

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید گفت: تمام توجهمان باید تکمیل طرح های نیمه تمام باشد ؛ چراکه طرح هایی با 100 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارند اما هنوز بدلیل نبود سرمایه در گردش مشمول زمان شده است.

زارع با اشاره به جذب 160 میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را موظف کرد تا گزارشی از مبلغ اختصاص داده شده و جذب این میزان تهیه کند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد:انتظار نداشتیم در طرح های نیمه تمام کار انقدر کند صورت بگیرد و دستگاههای اجرایی باید اهتمام داشته باشند تا به سقفی که برای آنها مشخص شده بود، برسند.

وی تاکید کرد: برای هدفمند کردن منابع ؛باید سهمی که برای استان مشخص می شود به طور کامل جذب و تبدیل به شغل شود .

وی با اشاره به آسیب زیاد به برخی از مشاغل در جریان شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی باید برخی پروژه هایی که در بانک ها هستند ، ظرف یک هفته مشخص تکلیف شوند.

زارع با تاکید بر اینکه طرح های قابل معرفی باید هدفمند ، اولویت دار و بر اساس آمایش سرزمینی باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معرفی شهرستان شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته استان اظهار کرد: برای شهرستان های کمتر توسعه یافته باید نگاه به آن در بخش های مختلف اشتغال، سرمایه گذاری و اقتصاد ویژه و متفاوت از شهرستان های دیگر باشد .

استاندار گیلان همچنین بر تسریع در مشخص شدن سازمان مسئول برای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان تاکید و شرح داد: باید فرآیند قانونی انتخاب سازمان مسئول را سریعتر مشخص کنیم تا پس از تصویب در تهران عملیات مورد نظر براساس آمایش انجام شود .

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1298

به "خبرنگاران استاندار گیلان از عملکرد برخی بانک ها در اعطای تسهیلات انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان از عملکرد برخی بانک ها در اعطای تسهیلات انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید