کوشش چین و آمریکا برای برطرف اختلافات در مذاکرات سالیانه

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور چین در مذاکرات سالیانه میان دو کشور نسبت به برطرف مسائل و تنش زدایی در روابط میان این دو قدرت ابراز امیدواری کردند.

کوشش چین و آمریکا برای برطرف اختلافات در مذاکرات سالیانه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ آمریکا و چین روز چهارشنبه همزمان با شروع مذاکرات سالیانه میان دو کشور نسبت به بهبودی روابط دو کشور در زمینه های مالی و امنیتی ابراز امیدواری نموده و اعلام کردند که اجازه نخواهند داد مسائل اساسی میان این دو قدرت در زمینه های دریایی و خرابکاری های اینترنتی مانع ایجاد صلح و ثبات گردد.

ژی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در افتتاحیه مذاکرات راهبردی و مالی بر احتیاج به پرهیز از درگیری میان دو کشوری تاکید نمود که یک چهارم جمعیت جهان و یک سوم اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده اند. وی تنش میان آمریکا و چین را یک فاجعه آشکار خواند. این فضا در اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز منعکس شده بود که به همراه وی جک لو، وزیر خزانه داری این کشور در این مراسم حضور داشت.

باوجود این اظهارات به نظر می رسد در دو روز آینده تعیین خواهد شد که این اجلاس دستاوردی عملی خواهد داشت و یا تنها در سطح سخنرانی باقی خواهد ماند. واشنگتن امیدوار است که مشکل خود با این کشور را در زمینه جاسوسی های سایبری از شرکت های آمریکایی به شکل مناسبی حل نماید و قوانین سخت تری را درخصوص مناطق مورد مناقشه پکن با کشورهای همسایه اش وضع کند.

هرچند آمریکا سعی داشته در موضوع دریای چین جنوبی موضع خاصی نداشته باشد اما قرارداد نظامی این کشور با همسایه های چین و استقرار پایگاه های نظامی در این کشورها حاکی از وجود تنش میان این دو قدرت است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای همزمان با شروع مذاکرات مقام های ارشد آمریکا و چین در پکن توضیح داد: آمریکا متعهد به ایجاد مدل جدیدی از روابط با چین است که بر اساس همکاری و مدیریت سازنده اختلافات تعریف خواهد شد.

اوباما اضافه نمود: آمریکا از ظهور یک چین باثبات، آرام و مرفه استقبال می نماید. ما به ایجاد مدل جدیدی از روابط با چین با هدف افزایش همکاری ها و مدیریت سازنده اختلافات دو جانبه کاملا پایبند هستیم.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 707

به "کوشش چین و آمریکا برای برطرف اختلافات در مذاکرات سالیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش چین و آمریکا برای برطرف اختلافات در مذاکرات سالیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید