تعطیلی مراسمات و سنتهای خاتمه سال در جهت مقابله با شیوع کرونا

به گزارش تور گرجستان ارزان، مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان از مصوبه این ستاد مبنی بر لزوم تعطیلی مراسمات و سنت های انتها سال در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان اطلاع داد.

تعطیلی مراسمات و سنتهای خاتمه سال در جهت مقابله با شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار، مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان از مصوبه این ستاد مبنی بر لزوم تعطیلی مراسمات و سنت های سرانجام سال در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان اطلاع داد.

احمدحسین فتایی با اعلام خبرگفت: با توجه به نزدیکی ایام سرانجام سال و سنت حضور مردم در آرامستان ها و ازدحام زیاد جمعیت در این نقاط، مقرر شد صدا و سیمای استان با همکاری رسانه ها و فضای مجازی، اطلاع رسانی لازم در مورد تعطیلی این مراسمات را انجام داده و همچنین شهرداری ها با یاری نیروی انتظامی ضمن نصب بنر با مضمون ممانعت از حضور در آرامستانها، تمامی راستا های منتهی را در دو پنج شنبه و آدینه آخر سال و همچنین روز تحویل سال نو و چهار شنبه سوری مسدود کرده و به افراد و خودرو ها به هیچ عنوان حق تردد ندهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، توضیح داد: همپنین مقرر شد اطلاع رسانی به وسیله بلندگو در معابر و اماکن شهری و روستایی با استفاده از خودرو های شهرداری ها و نیروی انتظامی، همچنان ادامه داشته و از خودرو های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری ها برای ضد عفونی اماکن و معابر استفاده شود.

او در ادامه اضافه کرد: شرکت نفت و شرکت گاز موظف شده اند به صندلی داران اعلام کنند که بصورت مستمر تجهیزات، پمپ ها و ... را در صندلی های عرضه سوخت بر اساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی، ضد عفونی کرده و نظارت لازم را اعمال کنند، همچنین اقلام مورد احتیاج این کار توسط سازمان صمت تامین شود.

فتایی سپس با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه های عمرانی می بایست به صورت مستمر کارگاه های تحت قرارداد خود را ضدعفونی کنند، گفت: کلیه اماکن زیارتی و مذهبی که محل تجمع افراد می باشد تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در این خصوص فرمانداران شهرستان های استان با همکاری اوقاف پیگیری کنند که تعطیلی اماکن زیارتی استان به وسیله شبکه افلاک و همچنین صدا و سیمای استان های ایلام و کرمانشاه به زائرینی که قصد زیارت اماکنی همچون امامزاده محمد و امامزاده ابوالوفا کوهدشت را دارد رسانده شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان همچنین گفت: فرمانداری بروجرد در اسرع وقت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صمت پیگیری نماید تا شرایط لازم جهت فراوری ماسک توسط شرکت های زاگرس پوش و نساجی بروجرد فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرانجام خاطر نشان ساخت: کلیه فرمانداران استان با هدف کاهش تردد های غیرضروری، ضمن رایزنی با اصناف، در مورد تعطیلی داوطلبانه آن دسته از اصنافی که امکان پذیر است اقدام کنند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1167

به "تعطیلی مراسمات و سنتهای خاتمه سال در جهت مقابله با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مراسمات و سنتهای خاتمه سال در جهت مقابله با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید