تشریح جزئیات وام های اعطایی به بازنشستگان کشوری

به گزارش تور گرجستان ارزان، افتخاری درباره جزئیات انواع وام های اعطایی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان، توضیحاتی داد.

تشریح جزئیات وام های اعطایی به بازنشستگان کشوری

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در گفت وگو با خبرنگار ، درباره انواع وام هایی اعطایی به بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: یک وام ضروری به بازنشستگان کشوری داده می گردد که از سال جاری مبلغ آن 10 میلیون تومان شده است درحالی که سال گذشته این رقم 7 میلیون تومان بود.

وی با اشاره به اینکه وام ضروری به صورت ماهانه پرداخت می گردد و هر ماه نزدیک به 28 هزار نفر این وام را دریافت می نمایند، گفت: در واقع در سال بیش از 350 هزار نفر از بازنشستگان کشوری وام ضروری را دریافت می نمایند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام ازدواج به فرزندان بازنشسته، توضیح داد: یک وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری در نظر گرفته ایم که در سال های گذشته این وام یک بار پرداخت شده بود، اما از سال جاری به صورت منظم برای بازنشستگان پرداخت می گردد. هر 3 ماه یکبار و به صورت فصلی به هزار نفر از بازنشستگان کشوری که فرزندانشان در شرف ازدواج هستند به قید قرعه پرداخت می گردد.

افتخاری درباره اعطای وام برای خرید سهام، اعلام کرد: یک وام هم برای خرید سبد های سرمایه گذاری به بازنشستگان داده می گردد مانند خرید سهام از صندوق دارایکم یا خرید سهام از صندوق ثروت که مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری بود، داده شده است که مبلغ این وام یک میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه با دریافت این وام بازنشستگان می توانند واحد های صندوق های سرمایه گذاری را خریداری نمایند تا از این سرمایه گذاری بهره مند شوند، اضافه کرد: بازپرداخت این وام یک ساله است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام برای خرید کالاهای ضروری، گفت: یک وام 3 میلیون و 600 هزار تومانی برای خرید کالا های ضروری به صورت یک میلیون و 200 هزار تومان به بازنشستگان در قالب طرح کمک پرداخت شده است که می توانند از فروشگاه رفاه کالا های مورد احتیاج خود را با این یک میلیون و 200 هزار تومان خریداری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1520

به "تشریح جزئیات وام های اعطایی به بازنشستگان کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات وام های اعطایی به بازنشستگان کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید