ترکیه شمال سوریه را هدف حملات پهپادی قرار داد

به گزارش تور گرجستان ارزان، فارس نوشت:رسانه های سوری می گویند پهپادهای ارتش ترکیه روز یکشنبه به نقاطی در شمال این کشور حمله نموده اند.

ترکیه شمال سوریه را هدف حملات پهپادی قرار داد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، این حمله به روستای الدرداره واقع در حومه منطقه رأس العین در استان الحسکه صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، این حمله تلفات جانی نداشته است، اما خسارت های اقتصادی بر جای گذاشته است.

سانا همچنین اطلاع داد، روز یکشنبه دو نفر از غیرنظامیان سوری بر اثر انفجار مین در اطراف روستای الدسدیه در حومه رأس العین زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، این مین را نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در حومه روستای الدسدیه نصب نموده بودند.

با وجود برقراری آتش بس طبق توافق سوچی، حملات ترکیه به شمال سوریه به طور کامل متوقف نشده است و ارتش ترکیه هر از گاهی دست به حملاتی در مناطق شاقتصادی سوریه می زند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و به بهانه دور کردن خطر شبه نظامیان کرد سوریه شروع کرد.

هشت روز پس از این عملیات (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان یگان های مدافع خلق کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه 30 مهر ماه جلسه ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان های کُرد در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 846

به "ترکیه شمال سوریه را هدف حملات پهپادی قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه شمال سوریه را هدف حملات پهپادی قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید