برهم صالح: سلاح باید در انحصار دولت قرار بگیرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر حفظ امنیت کشور، اعلام نمود، داشتن ارتش ملی مقتدر مستلزم این است که سلاح در انحصار دولت قرار بگیرد.

برهم صالح: سلاح باید در انحصار دولت قرار بگیرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در پیامی به مناسبت صدمین سالروز تاسیس ارتش عراق مصادف با ششم ژانویه، بر لزوم ساخت ارتش ملی که به دکترین نظامی خود اعتقاد داشته باشد، تاکید نمود و گفت، قدرت ارتش نشان دهنده شکوه و هیبت دولت است.

وی اضافه کرد، قدرت و شکوه ارتش و توسعه آن بیانگر قدرت و شکوه دولت است. ارتش باید یک نهاد ملی قانونی باشد و از حاکمیت کشور و میهن حفاظت کند. ارتش نباید ابزاری در دست استبداد و دیکتاتور باشد.

صالح ادامه داد، پیروزی هایی که علیه تروریسم به دست آمده است به لطف همکاری و همبستگی بین مردم، ارتش و نیروهای مسلح از جمله نیروهای پیشمرگ، حشد شعبی و مردم قبایل است. این پیروزی مستلزم این است که کوشش ها برای ساخت ارتش ملی مؤمن به دکترین نظامی و رسالتش در دفاع از کشور و حفظ حاکمیت ادامه پیدا کند و این امر تنها زمانی محقق می گردد که سلاح ها جمع آوری شده و در انحصار دولت قرار بگیرد و همبستگی بین اقشار مردم تقویت گردد.

رئیس جمهوری عراق در خاتمه گفت، حفظ امنیت و ثبات الزامی بوده و نقطه آغازی برای تکمیل سایر اقدامات در راستای ساخت یک کشور توانمند با حاکمیت کامل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1726

به "برهم صالح: سلاح باید در انحصار دولت قرار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: سلاح باید در انحصار دولت قرار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید