بایدن گزینه خود برای تصدی پست وزیر دفاع را معرفی می نماید

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن نامزد دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اظهار داشت که میخواهد روز آدینه همین هفته فرد موردنظر برای تصدی پست وزیر دفاع را معرفی کند.

بایدن گزینه خود برای تصدی پست وزیر دفاع را معرفی می نماید

گزینه اصلی بایدن برای تصدی این سمت، زنی به نام میشل فلورنوی است که مشاوره در حوزه سیاست دفاعی و معاونت دستیار وزیر دفاع در حوزه استراتژی را در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و همچنین معاونت وزیر دفاع در حوزه سیاستگذاری را در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در کارنامه خود دارد.

با این وجود، ائتلافی متشکل از دستکم هفت گروه ترقی خواه در نامه ای سرگشاده که به رؤیت خبرگزاری آسوشیتدپرس رسید، بایدن را به چشم پوشی از این گزینه تشویق می نمایند. در این نامه، ائتلاف مذکور به بایدن هشدار می دهند که فلورنوی پیشینه ای از تصمیمات نادرست در حوزه سیاستگذاری به ویژه در مورد عربستان سعودی، یمن و افغانستان و همچنین یک تاریخچه مبهم از فعالیت در بخش خصوصی را در سوابق خود دارد.

جیهان حکیم رئیس کمیته ائتلاف یمنی در این نامه نوشت: حمایت همیشگی خانم فلورنوی از مداخله نظامی در بروز بحران های ویرانگر در سرتاسر دنیا از جمله یمن نقش داشته است.

سایر نامزدهای احتمالی برای تصدی این پُست عبارتند از: لیود آستین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و جیه جانسون وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا. جانسون همچنین در سال های نخست ریاست جمهوری اوباما در سمت مشاور حقوقی در وزارت دفاع آمریکا فعالیت نموده است.

نشریه پولیتیکو به نقل از سه تن از مقامات مطلع گزارش داد که در حال حاضر، لیود آستین گزینه اصلی برای تصدی این مقام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1692

به "بایدن گزینه خود برای تصدی پست وزیر دفاع را معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن گزینه خود برای تصدی پست وزیر دفاع را معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید