امیرآبادی: تحریم ها عملاً لغو گردد، مصوبه مجلس امتیازی در اختیار دولت است خبرنگاران

به گزارش تور گرجستان ارزان، عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید همه تحریم ها و نه فقط تحریم های هسته ای برداشته گردد، گفت: درخواست مجلس هم همین است که تحریم ها عملاً لغو گردد.

امیرآبادی: تحریم ها عملاً لغو گردد، مصوبه مجلس امتیازی در اختیار دولت است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی که از شبکه سوم سیما پخش شد با اشاره به سیاست های جدید آمریکا درباره ایران، گفت: اینکه هراز گاهی بیایند آب نبات چوبی به ما نشان بدهند و بعضی هم با این صحبت ها دلشان بریزد برای ملت ما قابل قبول نیست. اتحادیه اروپا و آمریکایی ها باید در عمل نشان بدهند دنبال تعهدات خود در برجام هستند.

وی با بیان اینکه برجام تعهداتی را برای ما و گروه 5+1 معین نموده است، اضافه نمود: ایران تعهدات خود را کامل انجام داده است و اکنون نوبت آن ها است که تعهدات خود را انجام بدهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس توضیح داد: آقایانی که دل خوش نموده اند و بر این باور هستند، دیپلمات ها می توانند در نیویورک قدم بزنند، بدانند این روش مسئله ای از مسائل ایران را حل نخواهد کرد؛ مردم ایران می خواهند تحریم های نفتی و بانکی در عمل برداشته گردد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه باید همه تحریم ها و نه فقط تحریم های هسته ای برداشته گردد، گفت: درخواست مجلس هم همین است که تحریم ها عملاً لغو گردد.

وی توضیح داد: متأسفانه بعضی از دولتی ها گفته بودند، اگر تحریم ها برداشته گردد ما چند ساعته راستی آزمایی می کنیم! با این حرف ها مردم را به سمت و سوی دیگری نبرید، باید با مردم صادق باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید نمود: راستی آزمایی طول می کشد از این رو باید از هم اکنون این پیغام به غربی ها و اروپایی داده گردد که اگر راستی آزمایی به نفع ملت ایران نباشد ما دیگر به تعهدات خود در برجام برنمی گردیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه ملت ایران در چهار-پنج سال اخیر با مقاومتی که انجام دادند پیروز صحنه شدند، گفت: بخش خصوصی ما تا حدودی تحریم ها را حل نموده اند، اما متأسفانه بعضی از دولتی ها و مسئولان وزارت خارجه به گونه ای اظهار نظر می نمایند که آمریکایی ها، راهبرد هایی که پیش از این و در زمان انتخابات اعلام نموده بودند را کنار می گذراند و راهبرد جدید اتخاذ می نمایند!

وی به قانون لغو تحریم ها که در مجلس یازدهم تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شد پرداخت و گفت: مصوبه اخیر مجلس امتیازی را در اختیار دولت قرار داد و امیدواریم دولت از این امتیاز استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1808

به "امیرآبادی: تحریم ها عملاً لغو گردد، مصوبه مجلس امتیازی در اختیار دولت است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرآبادی: تحریم ها عملاً لغو گردد، مصوبه مجلس امتیازی در اختیار دولت است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید