افغانستان، آمریکا و همکاران بین المللی از میان مردم و ارگ یکی را انتخاب نمایند

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به نتایج ریاست جمهوری این کشور اظهارداشت که آمریکا و همکاران بین المللی در این کشور یا مردم و یا ارگ ریاست جمهوری را انتخاب نمایند.

افغانستان، آمریکا و همکاران بین المللی از میان مردم و ارگ یکی را انتخاب نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل فوق لیسانس در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح و رهبر وحدت اسلامی افغانستان گفت که همکاران بین المللی به خواست مردم افغانستان احترام بگذارند و جلوی بحران تازه در این کشور را بگیرند.

وی توضیح داد که آنها تا به امروز با سکوت در برابر تقلب های روشن، تماشاگر بوده اند.

خلیلی در کابل تاکید نمود که آمریکا و دیگر کشورهای همکار در افغانستان از حاشیه خارج شوند و بین مردم و ارگ ریاست جمهوری یکی را انتخاب کند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان به کشورهای دخیل در افغانستان گفت که اگر همکاران بین المللی به خواست مردم افغانستان احترام می گذارند، از همین لحظه جلو رفتن افغانستان به سوی یک بحران را بگیرند و نتایج تقلبی انتخابات را باطل اعلام نمایند.

به گزارش اطلاعات روز، وی اضافه کرد که موضع مردم افغانستان در این مورد روشن است و در برابر نتیجه پر از تقلب ایستادگی خواهند کرد.

خلیلی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 6 مهرماه از عبدالله عبدالله اعلام حمایت کرد.

وی درباره تشکیل دولت جدید گفت که تشکیل حکومت همه شمول به هیچ وجه به معنای شورش گری نیست.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت: در هماهنگی نزدیک با دیگر احزابی که در برابر تقلب ایستاده اند، مبارزه خواهند کرد و نخواهند گذاشت که حکومت برخاسته از تقلب بر مردم حکمروایی کند.

بعضی از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان با نتایج نهایی این انتخابات مخالفت نموده اند.

عبدالله عبدالله نیز نتایج اعلام شده را تقلبی و کودتای انتخاباتی مطرح کرد و گفت که تیم ثبات و همگرایی براساس آرای پاک مردم، حکومت همه شمول تشکیل خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1106

به "افغانستان، آمریکا و همکاران بین المللی از میان مردم و ارگ یکی را انتخاب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، آمریکا و همکاران بین المللی از میان مردم و ارگ یکی را انتخاب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید